27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els mitjans convencionals són més creïbles que els digitals

Segons una enquesta realitzada pel diari nord-americà The New York Times, el 60% dels seus lectors afirmen que confien més en els mitjans tradicionals que en els digitals. Segons aquest mateix estudi, el 83% dels que s’informen de primera mà per un mitjà digital, com The Huffington Post, consulten després altres fonts per assegurar-se.

Aquestes segones consultes es realitzen recorrent en un 60% a mitjans clàssics com el mateix The New York Times, la CNN i Fox News, deixant a altres mitjans online com Yahoo! i Drudge Report en un 13% de les persones que volen contrastar la informació. Google amb un 12% i les xarxes socials amb el 6% completen la terna de favorits dels públics que utilitzen una segona font per contrastar la informació.

No obstant això, malgrat l’escepticisme sobre la seva credibilitat i serietat, la meitat dels consumidors consultats per The New York Times visita diàriament portals en línia de notícies com The Huffington Post i Drudge Report. (de Marketing Directo)

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...