Els mitjans de comunicació són els “influencers” més poderosos de la Unió Europea

Els mitjans de comunicació mantenen la seva influència entre la elit de la Unió Europea. Segons un estudi “What Influences the Influencers” elaborat per Burson Cohn & Wolfe i ComRe, els mitjans i les xarxes socials són el que més influeix a eurodiputats, funcionaris de la Unió Europea i líders d’opinió a Brussel·les a l’hora de prendre decisions.

Els mitjans més influents.- Politico és el mitjà de comunicació més influent de tots per tercer any consecutiu, segons el 69% dels enquestats (16 punts percentuals més que el 2017). Supera en influència al Financial Times (62%), la BBC (59%) i The Economist (57%). D’altra banda, el 72% dels empleats de la UE cita la BBC com a mitjà de major influència, així com el 55% dels eurodiputats i el 50% dels líders d’opinió de Brussel·les.

Pel que fa a les xarxes socials, Twitter és la més influent (55%), seguida de Facebook (32%), LinkedIn (26%) i YouTube (25%). En 2018 la capacitat d’influència de Twitter ha crescut 12 punts percentuals respecte a 2017, consolidant-se com la xarxa social més influent entre les cinc primeres fonts d’informació per a l’elit de Brussel·les.

Tot i el grau d’influència dels mitjans de comunicació i xarxes socials a Brussel·les, els contactes personals i professionals els superen. El 93% dels enquestats assegura que aquestes relacions personals són les seves fonts d’informació més influents. A més, citen les reunions amb stakeholders, la informació rebuda per part de les institucions europees i els esdeveniments.

D’altra banda, l’estudi també destaca la popularitat del WhatsApp per a l’intercanvi professional d’informació entre les persones influents. De fet és la plataforma més utilitzada diàriament a nivell professional pel 56% dels enquestats.

Pel que fa a la freqüència d’ús de les xarxes socials, l’estudi revela que s’utilitza Twitter més que Facebook. No obstant això, el grup dels eurodiputats prefereixen Facebook (el 66% l’utilitza diàriament). Per contra, plataformes com Instagram i LinkedIn només van obtenir petits augments en el seu nivell d’utilització per part dels enquestats.

Per Mediàtic/Àmbit d’Estratègia i Comunicació – El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *