25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els mitjans espanyols van rebre el 2018 un total de 75 milions de visites al mes des de Twitter

Espanya se situa entre els primers països del món en tràfic mensual d’usuaris en les webs dels mitjans de comunicació de referència, només superada a Europa per Regne Unit, i a Amèrica per Estats Units i Brasil, segons revela un informe del Mitjana, Reputation and Intangibles Center de la Universitat de Navarra. Al territori digital, l’informe recull que el trànsit arriba a les webs dels mitjans també a través de les xarxes socials, especialment Facebook i Twitter (42,1%). Entre els temes analitzats figura l’impacte de la qüestió catalana a la premsa tant nacional com catalana (veure gràfic), a més de la conversa al voltant dels principals partits polítics i els casos de corrupció.

El professor de la Facultat d’Econòmiques i director del Media Reputation and Intangibles Center de la Universitat de Navarra, Francesc Pujol, va destacar el paper de Twitter com el principal canal de difusió de la crisi catalana en els anys 2017 i 2018 (veure gràfic). Arran del referèndum d’octubre de 2017 i de les notícies posteriors sobre la crisi catalana i l’aplicació de l’article 155 de la Constitució per part del Govern espanyol, els mitjans nacionals van multiplicar per tres els retuits al voltant d’aquesta qüestió, mentre que els mitjans catalans en espanyol els multiplicar per set, i la premsa en català va disparar els seus retuits, multiplicant-se per 17.

Francesc Pujol va aprofitar l’impacte d’aquesta qüestió per subratllar la importància de la missió dels mitjans de comunicació a Twitter. “La premsa ha d’estar en Twitter perquè ha d’explicar el que passa; si no ho fa la premsa ho faran altres. És aquí on es lliura la batalla de la informació i la desinformació “, ha incidit.

L’informe conclou amb un rànquing de rellevància a Twitter, on s’esmenten els comptes més seguides pels periodistes més influents. En aquest sentit, el professor va exposar que els periodistes més influents -els que generen més ‘engagement’ respecte als seus tuits- no són necessàriament aquells amb un major nombre de seguidors. Entre les recomanacions de Pujol perquè els mitjans generin marca en xarxes com Twitter figura aprofitar el prestigi dels seus periodistes, donant-los visibilitat a través dels comptes del propi mitjà. “Això a Espanya tot just es fa”, ha considerat.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – infografia: Consersacionescon / EL BUTLLETI DE L’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...