Els mitjans han d’atraure la propera generació de consumidors

Els periòdics i les emissores que lluiten per arribar als menors de 35 anys hauran de pensar diferent en el contingut, els formats i les plataformes si volen assolir una generació que tingui expectatives fonamentalment diferents. Aquesta és la conclusió clau d’un nou informe encarregat per l’Institut Reuters i autoritzat per la consultoria estratègica Flamingo. L’informe, How Young Consume News and the Implications for Mainstream Media, es basa en informació sobre el seguiment digital del consum de notícies de joves consumidors als Estats Units i el Regne Unit juntament amb diaris i entrevistes detallades. Les troballes es basen en dades que demostren que els menors de 35 anys són menys fidels a les marques de notícies tradicionals i prefereixen majoritàriament social media i agregadors de notícies a mitjans de difusió tradicionals o impresos.

El darrer estudi mostra que els joves es veuen principalment impulsats per objectius d’assolir el progrés i el gaudi en la seva vida, i això es tradueix en el que busquen a les notícies. Encara necessiten i volen notícies per connectar el seu món amb el món real i complir amb diverses necessitats socials i personals diferents, però no necessàriament veuen els mitjans tradicionals com la millor o única manera de fer-ho.

És més, els mitjans de comunicació competeixen ara per obtenir atenció amb nombroses distraccions i hi ha un alt nivell d’exposició “de fons” o “indirecta” a les notícies: a través de mitjans socials, altres converses en línia, bloggers, podcasts, documentals i programes de televisió. Els joves no han de buscar les notícies, ja que consideren que hi arriba prou informació.

Els mitjans tradicionals es consideren generalment fiables, però sovint massa desconcertats, previsibles i impulsats per biaixos:

  • L’agenda de notícies tradicional era sovint percebuda com negativa i depriment, i els titulars se sentien estrets i repetitius. Molts participants van buscar activament notícies més entretingudes o trepidants a les xarxes socials o als agregadors.
  • Els joves solen tenir una visió global i sovint es troben que es reporten històries internacionals amb un estil massa nacionalista. Els joves també tenen una gran voluntat de cobrir una àmplia cobertura de temes en general, com ara arts i cultura, activisme, medi ambient i LGBTQ +.
  • Llegir notícies sovint es pot sentir com una mica de feina als grups més joves. Això ajuda a explicar la popularitat de nous contes visuals com històries d’Instagram i vídeos de format curt, així com a podcasts de formats més llargs però convenients.

Les capçaleres tradicionals consideren que la seva feina és dir a la gent què han de saber. Els joves ho volen fins a cert punt, però també volen què és útil saber, què és interessant de conèixer i què és divertit conèixer.

Font: Reuters Institute – il·lustració: salleurl.edu

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google