09/07/2020 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que està bregant amb vendes a la baixa. Només el 25% dels anunciants dóna compte d’un repunt en la seva facturació durant la pandèmia, mentre que el 15% s’observa estabilitat en les seves vendes. La patacada en les vendes dels anunciants està afectant lògicament a les seves accions amb el focus posat en la publicitat. El 83% dels anunciants assegura que el coronavirus ha afectat d’alguna manera a les seves campanyes publicitàries en curs.

Gairebé la meitat de les marques, el 43%, ha aplicat retallades en les seves campanyes. El 25% ha optat per posposar entre un i tres mesos. I el 15% ha decidit demorar-a llarg termini. La bona notícia és que només el 2% dels anunciants ha aturat per complet a les seves campanyes de publicitat. Aquestes xifres estan d’acord amb una altra dada: el 62% dels anunciants reconeix haver minvat els seus pressupostos de màrqueting i comunicació. En el 29% de les marques les retallades estan sent severs i en el 33% de naturalesa moderada. Així i tot, el 31% dels anunciants diu no haver tocat els seus pressupostos publicitaris tot i la crisi de la COVID19. I el 6% diu haver-los incrementat.

D’altra banda, segons l’estudi d’Arce Media i Auditsa, els mitjans van acumular una caiguda del 44,4% en l’ocupació publicitària entre els dies 1 i 15 de maig. Percentatge que, però, no supera l’enfonsament del 47% registrat a l’abril. Les revistes van ser el suport més castigat durant la primera part del mes. De llarg. Mentre que l’ocupació de les mensuals es va enfonsar un 70%, la de les setmanals ho va fer un 68,5%. En general, el nombre de pàgines amb anuncis rondar les cinquanta, davant de les dues-centes de fa un any. Un descens agreujat en part per la suspensió temporal d’algunes publicacions durant la pandèmia.

A la premsa en paper i dominicals no li va anar molt millor, ja que va perdre un 52,41% ocupació durant les dues primeres setmanes del mes. En canvi, la televisió va millorar els seus registres d’abril, tot i que es va mantenir per sota de les 2.000 hores d’anuncis. Això és, un 48,9% menys que fa un any. D’altra banda, la publicitat a la ràdio ha decaigut una 39,83%. Internet és l’únic mitjà que creix enmig de la tempesta. El seu impacte publicitari es va elevar un 12,89%, de manera que compensa la caiguda soferta a l’abril.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Comments
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *