30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els periodistes de proximitat, es centren massa en saber si la història que tracten és local o hiperlocal?

El periodisme com a institució té un problema de confiança. Les redaccions hiperlocals semblen ben posicionades per abordar àrees problemàtiques: la cobertura se centra en el què és rellevant per a una comunitat més clara i més estreta.

Com a part del treball del Centre Europeu de Periodisme en la creació de les Acadèmies d’Impactes de Notícies (News Impact Academies): promou entrenaments pràctics i networking per a les redaccions europees: EJC va conversar amb Henning Bulka, editor d’acollida de l’audiència del diari regional alemany Rheinische Post i Sophie Casals, Matin, un diari regional francès. Algunes de les coses que deien han de ressonar entre tots els periodistes que busquen millorar les seves relacions amb les comunitats que cobreixen.

“Els periodistes probablement haurien d’escriure i pensar un pèl menys, i escoltar una mica més”, va dir Bulka. “Organitza esdeveniments locals, convida els lectors a la redacció… En fer això, podeu desenvolupar mètodes, formats o productes nous que siguin molt més adequats per al vostre públic de proximitat”.

Com funciona un servei de premsa local per animar a membres de la comunitat més vacil·lants a participar en el procés de periodisme? “No és fàcil implicar una comunitat. A Nice-Matin, utilitzem les nostres pàgines de Facebook per a això. No obstant això, la gent potser no té confiança per contribuir-hi, potser perquè d’alguna manera no creuen que tinguin dret a formar part d’un treball periodístic”, va dir Casals. “Intentem participar amb enquestes o proves. Demanar ajuda també és una gran manera de rebre noticies”.

“Els periodistes sempre haurien de treballar en nom del públic”, va afegir Bulka. “El periodisme hiperlocal  o de proximitat ha de centrar-se en això, encara que sigui més difícil, potser demanar treballs de la història i discutir de manera molt oberta el que escriuen i diuen”.

Penseu no només sobre la rellevància local en termes de paràmetres geogràfics, sinó en termes de les preocupacions específiques que volen els lectors locals.

“Potser nosaltres, els periodistes locals o hiperlocals, ens centrem massa en si la història que tractem és local o hiperlocal”, va dir Casals. “Però estar a prop dels nostres lectors no només significa estar a prop de la seva ubicació física, sinó també prop dels seus interessos. Hem d’entendre millor quines són les seves necessitats relacionades amb les notícies, a banda de la proximitat local”.

Font: Niemanlab / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...