25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els periodistes del matí seran periodistes d’ eSports

Després de deixar clar que són espectadors i marques qui paguen la festa dels eSports, al Gamelab de Madrid s’ha parlat molt sobre com deuen els mitjans de comunicació afrontar l’onada d’aquest nou esport. Superada l’època en què estaven considerats una competició de nínxol, els eSports ja formen part de la graella de programació de cadenes com Movistar+ o la Cadena Cope. Precisament dos periodistes d’aquests mitjans, Ricardo Serra i Àngel Paniagua, respectivament, han estat els elegits per parlar sobre l’impacte dels esports electrònics en els mitjans durant el congrés de videojocs Gamelab. Un debat moderat per Marc Antón, periodista i professor a la Universitat Complutense de Madrid.

“El debat sobre si els eSports són un esport o no, està superat. Hem de tractar-lo com a tal a efectes de narració esportiva” ha apuntat Àngel Paniagua, periodista especialitzat en bàsquet i responsable del podcast eGamers a Cope. “El primer que hem de fer és molta pedagogia. El micròfon de la Cope ens permet arribar a una audiència massiva que no coneix l’entorn dels eSports així que el primer que hem de fer és explicar-nos”, ha assegurat. Coincidia en aquest punt el seu col·lega Ricardo Serra que també feia una crida a trobar l’equilibri “per no avorrir els experts amb continguts excessivament pedagògics” .

A partir d’aquí, i sent conscients que qualsevol esport que no sigui el futbol serà una mica marginal en els mitjans generalistes espanyols, els periodistes han animat a tots els assistents a l’Gamelab a explotar totes les possibilitats d’un storytelling propi com el dels esports electrònics .

“Us agradi o no, els periodistes del matí sereu periodistes de eSports. Són un esport que ha vingut per quedar-s’hi “, ha assegurat Àngel Paniagua. I per això ha aconsellat a tots els nous periodistes a formar-se i especialitzar-se: “Caldria tenir un expert per cada esport dels eSports igual que passa ara amb l’atletisme”.

Pel que fa a l’abundant ús de anglicismes en les retransmissions de eSports, Ricardo Serra ha reconegut el repte i ha demanat que s’afronti amb naturalitat sense perdre de vista el que passi en les retransmissions de eSports d’altres països.

Les guerra de les retransmissions

Si les tecnològiques segueixen marcant el ritme de tot el que passa en el món en general i en el sector de l’entreteniment en particular, Àngel Paniagua ha apuntat que serà “qüestió de temps” que grans players com Amazon i Facebook entrin en el negoci dels drets de retransmissió de eSports. De fet, recordava la compra del web de videojocs Twitch per part d’Amazon el 2014 com a primer pas en aquesta direcció.

Però per quan això passi, ja podria existir el contingut de pagament dels eSports encara que hauria de ser un contingut premium, segons l’opinió de Ricardo Sierrra, perquè l’espectador estigui disposat a pagar per ell.

Per la resta, a preguntes de l’auditori, els ponents han coincidit a qualificar de positiu que grans clubs de futbol es decideixin a invertir en eSports. “Si el Reial Madrid presenta el seu propi club de eSports, tindria una repercussió tremenda. Seria notícia de capçalera de tots els mitjans” , ha assegurat el periodista de Movistar+. Un punt en el qual també ha coincidit Àngel Paniagua a valorar-lo com a molt positiu per a la indústria dels eSports.

No obstant això, era el propi moderador del debat, Antón Marcos, qui completava amb la nota crítica: “Sens dubte, l’entrada del Reial Madrid ajudaria al sector dels eSports, però aquesta entrada hauria d’anar acompanyada d’una inversió important. El model ha demostrat que no val la inversió tímida d’entrar en el sector perquè els millennials són aquí. El model de creixement ha de ser el de comprar clubs” , com la compra dels Giants per part del Reial Madrid. Qui s’anima, el Barça? 😉

Per Reason Why / d’El Butlletí de l’AMIC

 

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...