29/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els periodistes més influents són els d’esports i els de política

La societat no pensa en els periodistes com a simples transmissors de la informació, els atorga la capacitat per influir en la realitat. L’Informe Anual de la Professió Periodista de l’Associació de la Premsa de Madrid ha realitzat una enquesta a 1.000 ciutadans, a través de l’empresa TNS, per tal de conèixer la percepció que té la societat dels periodistes. La societat dóna un aprovat als periodistes quant a confiança, en concret quantifiquen amb un 5,4 la confiança que donen a les informacions rebudes per aquests professionals a través dels mitjans de comunicació.

Els periodistes d’Esports i Política són els més influents per als enquestats. El 47% dels que han respost considera que els professionals de la informació tenen molta influència en els temes de Política, mentre que el 26% creu que una mica, el 16% poc i el 9% considera que res. Però, sens dubte, els més influents són els periodistes esportius, el 49% considera que tenen molt de pes, el 27,7% pensa que en tenen una mica, el 15% diu que poc i el 6% considera que res.

Els nivells van baixant si ens centrem en altres àmbits. En els últims anys les informacions econòmiques han passat d’una petita secció a obrir informatius i saltar a les portades dels diaris. No obstant això, només el 33% dels enquestats considera que els professions d’aquest tipus d’informacions són influents, mentre que el 26,8% considera que tenen poca influència, el 24% pensa que té poc i el 14% cap.

En Cultura el pes dels professionals cau. El 25% dels que han respost a l’enquesta pensa que tenen molta influència, el 32% considera que una mica i el mateix percentatge -32% – opina que poca i el 9,6% res.

del bloc d’APM

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...