30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els salaris digitals a Espanya augmenten el 15% de mitjana en últims dos anys

En llocs per sènior i alts directius l’augment supera el 20%, segons les dades de ISDI. La revalorització dels salaris en llocs digitals entre 2014 i 2016 va ser d’un 15%, segons les dades de ISDI. Les posicions que major pujada experimentar van ser les d’alta direcció, un 20%, i les sènior, un 21%. El salari mitjà del sector és de 53.194 euros bruts anuals, tot i que el sou més habitual està situat en els 30.000 euros a l’any.

Els salaris de l’entorn digital creixen molt per sobre de la mitjana de l’economia. Entre els anys 2014 i 2016 la seva revaloració va assolir una mitjana del 15%, segons les dades de ISDI. El salari mitjà del sector està situat en els 53.194 euros bruts anuals, tot i que aquesta és una xifra que es veu elevada per les retribucions més altes. El sou més comú en el sector és d’uns 30.000 euros anuals.

Amb l’evolució que han experimentat els sous digitals a l’Estat espanyol en els darrers dos anys (com es pot veure en la foto) al sector a més, segueix creant cada vegada més ocupació i en categories laborals més sofisticades que es van adaptant a mida i hibridant amb l’activitat i forma de treballar concreta de cada sector econòmic.

Segons les dades de l’INE, en aquest mateix període de temps el salari mitjà a Espanya ha passat dels 26.191 euros de 2014 als 26.710 de 2016.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...