29/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els usuaris cada vegada estan menys temps en els diaris digitals

Cada vegada més usuaris s’informen a Espanya mitjançant les publicacions digitals. En concret, 28,7 milions d’persones van visitar el mes passat algun diari online, segons l’últim informe de comScore. És just un milió més que fa un any. Si s’atén al nombre de visites a aquest tipus de mitjans, llavors el creixement és molt més gran. Al novembre d’aquest any, van arribar a les 969.000 visites. És gairebé 160.000 més que en el mateix mes de 2015. Cal tenir en compte que durant és últim any han sorgit molts digitals de nou encuny.

En conseqüència, el temps que gasten els espanyols en llegir premsa digital cada mes ha augmentat en els últims mesos . I és que al novembre està xifra va ser de 163,3 minuts de mitjana per usuari, és a dir, una mica més de dues hores. Això vol dir que s’inverteixen uns 5,4 minuts al dia a llegir diaris digitals. Fa un any aquesta xifra era de 4,9 minuts.

No obstant això, no tots són bones notícies per als mitjans digitals. Hi ha un indicador que és molt revelador per conèixer el nivell de qualitat de les notícies; i aquest és la mitjana de temps per visita. Com més temps hi hagi de permanència, es pot concloure que més interessant és la notícia. Fins i tot, ja hi ha anunciants i agències que facturen al medi en funció del temps de visibilitat de l’anunci, pel que està mètrica cobra cada vegada més importància.

Doncs bé, en aquest punt els mitjans digitals cada vegada van a pitjor. Al novembre, la mitjana de temps per visita era de 4,1 minuts, segons comScore. Això significa un descens de tres dècimes respecte a fa un any i sis dècimes en comparació amb fa dos. És a dir, els usuaris cada vegada passen menys temps a cada diari digital que visiten. Una possible explicació a aquesta caiguda sostinguda podria ser la menor qualitat dels continguts periodístics i l’obsessió d’alguns mitjans pel clic fàcil, en què les notícies no compleixen les expectatives generades pel seu titular difós en xarxes socials. Altres motius es podrien trobar a la explosió de la navegació mòbil, dispositius menys donats a la lectura reposada; o al llançament de nous mitjans generalistes, de manera que els usuaris tenen menys temps per aturar-se en cada un d’ells.

El digital que més temps de permanència registra és El Periódico, amb 4,8 minuts; tot i que ha perdut nou dècimes respecte al novembre de 2015; el segon és l’ABC, amb 4,3 minuts, pràcticament igual que El País (els separen dècimes). La Vanguardia registra 3,6.

Per Dircomfidencial / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...