30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Europa estudia que Google pagui als mitjans per mostrar els seus continguts

La Comissió Europea està estudiant demanar-li a gegants com Google i Facebook que paguin als mitjans en línia per mostrar els seus continguts. La propera proposta per modernitzar el marc de propietat intel·lectual de la UE es presentarà a la segona meitat de setembre, així, els publishers podrien tenir drets connexos, segons el portaveu comunitari Christian Wigand.

“Això reconeixeria el seu paper d’inversors en contingut i els donaria una posició més forta a l’hora de negociar amb altres actors del mercat”, però en cap cas seria “una taxa comunitària a cercadors d’internet”, és a dir, la possibilitat d’atorgar drets connexos als mitjans de comunicació no afectaria la forma en la qual els internautes comparteixen els hipervincles a la xarxa.

Fins ara, la legislació comunitària només atorga drets connexos a emissores i als artistes i productors de pel·lícules i música.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

Imatge: Clases de Periodismo

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...