30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Exemple a seguir: Un diari serà indemnitzat per no rebre publicitat institucional

El TSJCL ha confirmat que la Diputació de Lleó haurà d’indemnitzar un mitjà al que no va adjudicar publicitat institucional. La Diputació haurà d’abonar a ‘ileon.com’ un total de 160.676,78 euros en concepte de lucre cessant.

La Sala La Sala Contenciosa Administrativa del TSJCL amb seu a Valladolid ha reconegut l’existència d’una actuació per part de la Diputació Provincial de Lleó constitutiva de via de fet per discriminació en l’adjudicació de la publicitat institucional en el període comprès entre gener de 2011 i la interposició del recurs. La societat editora de ileon.com celebra en un escrit remès a la premsa, “que la Justícia hagi donat suport a la premsa lliure amb les seves decisions de condemnar, de manera reiterada, a la Diputació de Lleó pels repartiments arbitraris i il·legals que els seus responsables polítics i gabinets de premsa han realitzat de la publicitat institucional, amb el perjudici que això comporta per a tota societat democràtica”.

Aquesta segona sentència suposa, a entendre dels editors d’aquest mitjà, “una garantia de l’exercici de la premsa de forma lliure i independent i allunyada dels interessos espuris del polític de torn” i són un “gran precedent jurídic que consolida un escenari en el que s’impedeixi l’ús de diners públics per forçar línies editorials”. Aquest sentència estableix jurisprudència.

Per Ipmark / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...