25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Èxit de les jornades sobre experiències innovadores en la comunicació de proximitat

 

Les jornades es van realitzar els dies 10 i 17 d’abril, a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació de la Universitat de València amb l’objectiu d’aproximar a l’alumnat a l’estat real de la comunicació de proximitat. Les jornades van ser organitzades per l’Àrea de Periodisme de la Universitat de València sota el títol “Experiències innovadores en la comunicació valenciana de proximitat”.

Més enllà de la importància dels grans mitjans de comunicació amb edicions locals i comarcals ubicats a València, Alacant i Castelló hi ha una rica xarxa de petits mitjans de premsa, ràdio i televisió editats en les comarques que treballen i elaboren informació de proximitat. En el territori valencià hi ha actualment més de 450 mitjans de proximitat, dels quals 165 són diaris digitals amb continguts locals o comarcals. Malgrat la crisi, la comunicació de proximitat és ara més vigent i necessària que mai.

L’objectiu de les jornades ha estat mostrar la situació actual, perspectives de futur i experiències innovadores dels mitjans de comunicació locals i comarcals de dins i fora del territori valencià. A la sala hi havia, fonamentalment, alumnat universitari però també professionals de la comunicació i editors de premsa de proximitat, entre els quals Alfons Udina, president de l’ACPG i editor de La Fura, i el soci director de l’Àmbit d’Estratègia i Comunicació, Estanis Alcover i Martí.

La jornada d’aquest dimecres. dia 17, va consistir en una taula rodona d’anàlisi i debat, en la qual es van abordar experiències innovadores de dins i fora del País Valencià, fonamentalment el model informatiu dels diaris digitals i les sinèrgies existents entre la premsa impresa i la digital. Hi van participar Josep Ritort i Ferrús (secretari general de l’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals), que va parlar sobre l’aposta per un model mixt de premsa entre paper i digital i va anunciar la col·laboració de la seva entitat amb l’associació de mitjans digitals del País Valencià; Carles Ayats (president de l’Associació Catalana de Premsa Comarcal), va presentar el Llibre Blanc de la Premsa Comarcal de Catalunya 2011 i va fer un repás a l’activitat associativa; Manuel Furió (president de l’Associació de Mitjans Digitals de la Comunitat Valenciana) va analitzar les experiències innovadores en la comunicació de proximitat a Internet i va animar els alumnes de periodisme a creure en la carrera; Miguel Ángel Pallás (director de Tucomarca.com, de la Foia de Bunyol) va dissertar sobre els periòdics de comarques enfront la competència dels grans mitjans.

Va fer de moderador la persona que també era l’ànima de les jornades, el professor Francesc Martínez Sanchis, president també de l’Associació de Publicacions Periódiques en Valencià. El debat entre els ponents i el públics, sobre tot els alumnes de periodisme de la UV, va resultar força interessant i va permetre moltres matitzacions sobre la llibertat d’expressió i les linies vermelles de la Xarxa.

Les jornades es completaren amb una Mostra de Premsa Local i Comarcal en paper, de pagament i gratuïta, que es va exposar al vestíbul de la Sala de Graus, on es realitzaren les taules rodones.. La mostra recollia més prop de 70 capçaleres de periòdics de proximitat editats actualment al País Valencià, les Illes Balears i Catalunya. 

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...