Éxit del Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat, que reuneix més de 180 editors a La Seu d’Urgell

El Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat ha tancat amb èxit la primera edició, celebrada dijous i divendres a la sala gótica de Sant Domènec, a la Seu d’Urgell. En la trobada han participat més de 180 professionals d’aquest sector, més una quinzena d’investigadors i professors de periodisme dels territoris interpirinencs. Van ser dos dies de treball intens i d’intercanvi de coneixements i mètodes.

Des de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) han destacat l’ampli ventall de perfils vinculats a l’àmbit comunicació que han assistit a l’esdeveniment i han valorat positivament els continguts que s’han tractat en les diferents ponències i tallers. En aquest sentit, veuen amb bons ulls el model de subvencions del País Basc, que destina ajudes per a finançar una part dels costos de producció d’aquest tipus d’empreses.

El president de l’AMIC, Ramon Grau, creu que s’han de tenir en compte altres factors, a banda del de l’audiència, a l’hora d’atorgar subvencions. Així, veu interessant que les ajudes es calculin en funció dels “costos estructurals” de les empreses, ja que en el cas del País Basc els recursos públics serveixen per a pagar un 30% dels costos de producció dels mitjans en euskera.

Els organitzadors s’han mostrat satisfets per com s’ha desenvolupat el I Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat, tenint en compte l’elevada assistència que s’ha registrat de persones provinents de diferents territoris, com ara Catalunya, Aragó, Navarra, País Basc, Catalunya del Nord, Aquitània, Andorra i Arieja, amb presència també de destacats editors del País Valencià i les Illes. A més, en el congrés van sobresortir la qualitat de les ponències, que van versar sobre els eixos temàtics del model de negoci, la tecnologia i la creació de comunitats, entre d’altres, amb el lema: “Premsa de proximitat, dinamitzant el territori”.

Davant l’èxit que ha tingut el congrés, tant l’organització com l’empresa dinamitzadora -Mediàtic- es plantegen dur a terme una segona edició, per a la qual cosa ja compten amb la complicitat dels governs de Catalunya, Euskadi i Navarra. A banda de les presentacions, el congrés tenia com a objectiu fomentar un espai d’intercanvi d’experiències entre els professionals de la comunicació que hi assistissin. Entre els temes que es van posar sobre la taula, hi ha el de les mètriques per als mitjans de comunicació i per a la creació de comunitats de lectors, la presència de les dones als mitjans, la intel·ligència artificial en la gestió de les xarxes socials o la relació entre comunicació i comerç.

El Congrés ha sigut un projecte desenvolupat en xarxa, que ha impulsat l’AMIC, segons una idea de l’agència de comunicació Mediàtic, que va tenir el paper de dinamitzadora, amb la participació de les associacions basques Hekimen i Tokikom, observatoris universitaris de comunicació, investigadors i professors d’universitats, i càrrecs de Comunicació dels governs de Catalunya, Euskadi, Navarra i Andorra. El Congrés Interpirinenc ha comptat amb el patrocini de l’Obra Social La Caixa i Naturgy i el suport dels governs de Catalunya, Euskadi i Navarra i s’ha desenvolupat amb traducció simultània en castellà, euskera, francès i anglès.

Text i foto: Mediàtic

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *