Føljeton, el periodisme a través d’una newsletter de pagament

L’empresa periodística danesa Føljeton no publica un diari, ni digital ni de paper; ni una revista. Només publica una newsletter cada dia. I de pagament. Costa 49 corones daneses al mes (6,58 euros), encara que el primer mes és gratis, de prova, però cal donar la targeta de crèdit i automàticament es renova la subscripció en acabar el mes de prova.

És important aquesta matisació de la targeta de pagament, perquè els períodes de prova en què no cal donar targeta solen tenir molt més èxit que aquells períodes de prova en què no et cobren el primer mes però has d’introduir la targeta perquè el càrrec al final de la prova sigui automàtic. I per llegir la newsletter de Føljeton cal introduir les dades de pagament. I tenen subscriptors. I no pocs per ser un producte tan finit com una newsletter.

Des de fa tres anys, aquesta empresa danesa envia cada dia una newsletter, amb la qual han anat buscant una veu pròpia, autèntica i diferent, fins a aconseguir donar amb la clau i passar ara a monetizarla. Té ja 6.000 usuaris registrats de pagament, i el llindar de rendibilitat arribarà amb 8.500. Føljeton va començar amb un producte informatiu per a mòbils, amb unes fitxes informatives, però al final van veure que l’èxit arribava per la newsletter i aquí van bolcar totes les seves forces.

Per conèixer més què agrada als subscriptors, l’equip va demanar als lectors que compartissin quin havia estat el text introductori que més els havia agradat de totes les newsletter enviades el 2017. Van rebre al voltant de 500 respostes i van recopilar en un  llibre gratuït les més destacades pels lectors.

El butlletí s’envia a les 12 de la nit tots els dies laborables.  Comença amb la seva secció “Estimat lector” ( “kaere Laeser”) que resumeix i analitza un esdeveniment actual en particular.  Inclou l’anàlisi propi i els informes originals sobre la notícia.  Després recopila els enllaços principals i les fotos de les últimes 24 hores perquè el lector estigui al dia de tot el que succeeix informativament. Els articles, un dia qualsevol, van, per exemple, des de noves estadístiques sobre exàmens de càncer de còlon, a manifestacions polítiques a Armènia o el vot del comitè del Senat dels EUA.

Font: NiemanLab / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *