30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Gairebé 9 de cada 10 editors creuen que els seus ingressos digitals faran l’estirada en els propers anys

Les dades ofertes per les investigacions realitzades per Cxense, juntament amb Editor & Publisher assenyalen que els editors tenen perspectives força positives pel que fa al seu futur digital. L’estudi realitzat apunta que un 88,45% dels executius editorials nord-americanes afirmen que els ingressos de les seves empreses digitals augmentaran el proper any.

 Entre els que preveuen augmentar els seus ingressos digitals, les vendes de publicitat han estat el canal que majoritàriament han apuntat tots com una de les formes de fer créixer els seus ingressos. Menys d’una quarta part dels enquestats va afirmar el mateix en relació a les subscripcions de pagament el que sembla indicar que les fonts de notícies s’han adonat que els usuaris mòbils també estan interessats en pagar per consumir continguts informatius a través dels seus telèfons mòbils.

Crida l’atenció que els executius editorials entrevistats estaven més preocupats per provar-se a si mateixos que als anunciants i els seus lectors. Volen mostrar als seus anunciants que són capaços d’entendre als seus lectors i que poden orientar les seves estratègies amb eficàcia. Destaca que a la majoria dels participants en l’enquesta no els interessava molt la conversió dels lectors a subscripció de pagament, a la personalització d’anuncis o continguts.

No és cap sorpresa que els editors s’estan movent cap al sector digital per mantenir-se al dia amb els consumidors. eMarketer calcula que el 53% de la població adulta dels EUA llegirà una publicació impresa aquest any (el 50,0% d’aquesta lectura serà a través de diaris en paper). Mentre, el 83% dels més grans de 18 anys tindran accés a internet i 9 de cada 10 utilitzarà els telèfons mòbils.

El desenvolupament d’una estratègia de participació efectiva ajuda als editors a prendre el control de la dinàmica de la presentació de continguts, aquest és l’objectiu principal al qual va dirigit l’estudi. Aquesta és una manera important que els editors poden reclamar la seva audiència directa, millorar la seva posició com una font fiable de notícies i involucrar els usuaris actuals en les seves carteres de productes. El Butlletí de l’AMIC us facilita el llibre blanc des del qual podreu esbrinar com implementar una estratègia de compromís, anàlisi de col·laboració en temps real, dades de tendències, la penetració profunda de l’usuari i la “reducció de soroll” per arribar als preus i els nivells de compromís de click-through que realment afectaran el futur del negoci dels mitjans.

Per Donald W. Reynolds Journalism Institute (RJI) / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...