30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Google revitalitza el correu electrònic amb la tecnologia AMP

Google ha anunciat mitjançant una entrada al bloc corporatiu la incorporació de la tecnologia AMP (Accelerated Mobile Pages). Gràcies a aquesta tecnologia, la càrrega de les pàgines des de dispositius és pràcticament immediata i amb un consum de dades molt inferior, de manera que els índexs de lectura es disparen (Google sosté que la gran majoria dels links es descarreguen per complet en menys de un segon). AMP arriba a Gmail, i el seu principal avantatge no serà precisament la velocitat, sinó la interacció.

En què consisteix AMP per email i com es beneficiarà l’usuari? Estem molt habituats a rebre correus electrònics amb contingut comercial (ja siguin butlletins o promocions) en què el ganxo sigui un link; doncs bé, aquest hipervincle, fins a la data, obligava al sistema a obrir una nova pàgina en el navegador, o dit d’una altra manera, a sortir del programa o pestanya de correu. En aquest procés Google sabia que es perdien molts usuaris, que per pressa o mandra evitaven prémer aquest link. Amb AMP el contingut deixarà de ser estàtic i el propi usuari podrà relacionar-se amb el contingut sense sortir del missatge.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació/Mediàtic

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...