29/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Els 10 principis del periodisme obert de The Guardian

En la imatge podeu veure exemplars de The Guardian

El passat cap de setmana es va fer a londres l’open Weekend,  una tradició anual del rotatiu anglès. un dels assistents li va  preguntar a alan Rusbridger -director de The Guardian- si podia  compartir algunes regles per a portar a terme un bon periodisme obert. “no hi ha regles”, va respondre Rusbridger, però a  través del seu compte de Twitter ha compartit els 10 principis
sobre els quals se sustenta la proposta, com recull Poynter.

1. – Estimula la participació. Convida i/o permet les respostes.
2. – no és una forma inert de publicació de “nosaltres” cap a “ells”.
3. – Estimula a que altres participin en el debat. Podem ser seguidors, però també líders. involucrem a l’altre en la prepublicació.
4. ajuda a construir comunitats d’interessos al voltant de temes,
assumptes o persones.
5. – Està obert a la web. Enllaça i col·labora amb altres materials
(incloent serveis) presents al web.
6. – Afegeix i/o filtra el treball d’altres.
7. – Reconeix que els periodistes no són les úniques veus amb
autoritat, perícia i interès.
8. – Aspira a aconseguir, i a reflectir, la diversitat així com a promoure els valors compartits.
9. – Reconeix que la publicació pot ser l’inici del procés periodístic en comptes de la seva culminació.
10. – És transparent i obert als reptes. inclou la correcció,
l’aclariment i l’addició.

Seguiu el tema amb l’etiqueta #openJournal

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...