30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Informe Ditrendia 2016: Un espanyol usa el seu telèfon intel·ligent 3 hores i 23 min/dia

Es tracta del Informe Ditrendia 2016: Mobile a Espanya i al Món. A la fi de 2015 la penetració de telèfons mòbils en el món va ascendir al 97%. El nombre de dispositius mòbils a nivell global va arribar als 7.900 milions, més que persones hi ha al nostre planeta. Només quatre regions en el món tenen una penetració del mòbil menor del 100%. A Europa, 78 de cada 100 habitants compta amb un telèfon mòbil intel·ligent (smartphone). El trànsit global mòbil creixerà prop de 8 vegades entre 2015 i 2020. En 2019 el vídeo mòbil suposarà el 72% de tot el trànsit global de dades mòbils.

Els telèfons mòbils intel·ligents a Espanya, representen ja el 87% del total de telèfons mòbils, el que situa l’estat espanyol en a primera posició a nivell europeu. Tenim més telèfons mòbils intel·ligents que ordinadors: Un 80% dels espanyols té un smartphone. mentre que només un 73% té ordinador (ja sigui de sobretaula o de portàtil). L’edat d’inici és molt més primerenca. El 2015, un 98% dels joves de 10 a 14 anys comptava ja amb un telèfon d’última generació amb connexió a Internet. Un espanyol usa el seu telèfon intel·ligent 3 hores i 23 min/dia.  A Espanya,  els nens de 2 a 3 anys utilitzen habitualment el mòbil dels seus pares. A Espanya, el trànsit a través de dades mòbils es multiplicarà per 7 entre 2015 i 2020, fet que suposa un increment interanual del 46%.

I més dades de l’informe: A Espanya el sistema operatiu més utilitzat segueix sent Android, que continua el seu augment amb un índex de penetració del 84% en 2015, seguit molt de lluny per IOs (que a més baixa un punt davant l’any anterior). Pel que fa a marques, Samsung lidera el sector, encara que les seves xifres han caigut a favor d’altres marques (influenciat per l’auge de marques de baix cost procedents sobretot de la Xina).

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...