27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

Internet i diaris, els suports que més rendibilitzen les seves audiències

Internet i els diaris són els suports la quota d’inversió publicitària dels quals supera àmpliament a la que tenen en relació al temps consumit pels usuaris en cada mitjà. Segons les estimacions realitzades per DigiMedios, mentre que els usuaris van dedicar a internet una mitjana de 102,6 minuts en 2015 (el que representa una quota del 22,4% del temps consumit en mitjans) aquest suport va captar l’any passat una inversió 1.253,3 milions d’euros, és a dir, un 28,0% de la inversió publicitària. En el cas dels diaris, amb el 2,3% del temps consumit (10,5 minuts), van captar el 13,8% de la inversió (616 milions d’euros).

La bona relació entre temps consumit en el mitjà i inversió captada que mostren internet (sobretot si es considera que és temps realitzant tot tipus d’activitats, no només consum de mitjans en sentit estricte) i els diaris, contrasta amb els que succeeix a televisions i ràdio, que amb quotes majors d’audiència aconsegueixen parts més petites de la inversió. Això, en qualsevol cas, no obsta perquè la televisió segueixi sent el mitjà que més publicitat atreu (43,3%).

Per realitzar aquestes estimacions s’han manejat les dades d’AIMC referides al consum diari en minuts dels diferents mitjans (televisió, internet, ràdio, diaris i revistes i suplements) i per a la determinació de les quotes d’inversió publicitària s’han utilitzat, per un banda, les dades d’inversió d’i2p relatives a diaris, ràdio, televisió, revistes i suplements i les d’inversió en publicitat digital d’IAB Spain (exclosa la publicitat exterior digital).

Per Digimedios / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...