25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La comunicació en la nova societat digital

Aquesta és la presentació del treball La comunicació en la nova societat digital que s’ha presentat aquest mes i que inclou un pròleg de la doctora Amparo Moreno-Sardà, catedràtica emèrita del Departament de Periodisme i Ciències de la Comunicació i directora del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la Universitat Autònoma de Barcelona. Moreno-Sardà ens diu que “els responsables polítics i econòmics, han de modificar els seus paràmetres de pensament, no només utilitzant les TIC i analitzant els seus usos, sinó a més, adoptant un enfocament transdisciplinar, com el que proporciona la Cibernètica”.

La doctora Moreno-Sardà, ens diu també que això “requereix modificar hàbits de pensament i rutines, de manera que les seves explicacions puguin enriquir i donar significat a les aportacions personals i, a l’inrevés, tenir en compte aquestes aportacions per construir un nou coneixement col·lectiu plural. I això, aplicant-lo a generar nous procediments i rutines  professionals que, utilitzant les tecnologies velles i noves, col·laborin a generar noves formes d’activitat política que col·laborin a la convivència.

La comunicació en la nova societat digital (455 pàgines) constitueix un valuós llibre col·lectiu i investigació multidisciplinar, no només valuós per la formació i dilatada trajectòria dels que escriuen cadascun dels capítols d’aquest treball, sinó a més, procedeixen de diverses universitats d’Espanya, Equador i Veneçuela, aconseguint una compilació de temes estretament vinculats a la temàtica de la comunicació en l’actual societat digital i global en la que ens correspon viure. Vint-i-set capítols estructurats en tres grans blocs temàtics aborden la relació periodisme i cultural digital, els reptes i desafiaments del servei audiovisual públic en l’actual societat digital en termes de valors ètics, democràtics i ciutadans, finalment, i no menys important s’aborden i analitzen en profunditat que fa a la comunicació política, qüestió que compromet l’estudi de les organitzacions, agendes, mitjans de comunicació i per descomptat a la ciutadania dins de la democràcia en l’actual societat digital.

Es tracta d’un llibre d’investigació d’altíssima qualitat en les seves temàtiques, bibliografia, aportacions i en termes editorials, que consoliden projectes de recerca i conformen el fruit de diversos convenis de Cooperació Interinstitucional entre el Consell de Publicacions de la Universitat dels Andes, la Universitat de Santiago de Compostel·la, la Pontifícia Universitat Catòlica de l’Equador, la Universitat Tècnica Particular de Loja i la Pontifícia Universitat Catòlica de l’Equador seu Ibarra.

Font: Àmbit d’Estratègia i Comunicació-Mediàtic / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...