30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La diferència entre lectores i lectors de premsa s’ha ampliat en l’últim lustre

Malgrat que l’augment del nombre de lectores és un dels objectius tradicionals de les companyies editores de diaris, les dades de l’Estudi General de Mitjans (EGM) mostren que en els últims cinc anys, la diferència entre lectors i lectores s’ha ampliat en comptes de disminuir. Així, el maig del 2009 (amb dades de l’EGM de l’acumulat octubre de 2008 a maig de 2009), del total de lectors de premsa, el 58,3% eren homes i el 41,7%, dones. Un lustre després (amb dades de l’acumulat octubre de 2012 a maig de 2013) el percentatge d’homes havia augmentat fins al 59,7% i el de dones havia baixat al 40,3%.

A l’hora de valorar aquests canvis s’ha de tenir en compte també que el volum de dones en el conjunt de la població espanyola ha augmentat, en passar del 50,9% al 51,4% del total entre els dos anys i també que el percentatge de lectors s’ha reduït des del 40,7% de la població al 33,8%.

de Digimedios (Il·lustració: Candil de sapo)

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...