25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La difusió de diaris impresos a Catalunya va caure un 10,10% el 2013

Al llarg de l’any passat, la difusió dels diaris fets a Catalunya va decréixer una mitjana del 8,35% respecte el 2012, segons dades d’OJD. Aquesta davallada generalitzada es va produir principalment per la caiguda de les vendes a quiosc, del 14,45%, i en menor mesura per la reducció de la difusió per altres canals (subscripcions col·lectives i vendes en bloc a administracions i empreses), que va ser del 4,94%, i de les subscripcions individuals, de l’1,33%.

Si a les xifres dels diaris catalans hi sumem les registrades per les capçaleres de Madrid que es distribueixen a Catalunya, la caiguda del conjunt de la difusió encara va ser més pronunciada, del 10,10%. Més concretament, les vendes a quiosc van retrocedir un promig del 13,24%, la difusió per altres canals ho va fer un 12,60%, i les subscripcions un 1,92%.

Vendes a quiosc

Com ja havíem vist amb les dades de gener a octubre, la major difusió del diari del Grup Godó Godó, no ho és gràcies a les vendes a quioscos i llibreries, sinó al major nombre de subscriptors individuals i als altres canals de difusió. En concret, El Periódico va liderar les vendes en establiments durant l’any passat amb una mitjana de 57.002 exemplars diaris, un 13,33% menys que el 2012, mentre La Vanguardia quedava per darrere amb 42.996 (-20,46%).

A continuació hi ha El País, amb 18.461 exemplars de promig (-13,24%); El Punt Avui, 9.915 (-4,01%); l’Ara, 9.569 (-8,31%); El Mundo, 7.920 (-3,48%); Diari de Tarragona, 4.413 (-10,22%); Segre, 4.348 (-7,27%); La Razón, 4.034 (+5,12%, l’únic que puja); ABC, 3.023 (-0,67%); Diari de Girona, 2.649 (-8,29%); Regió 7, 2.172 (-8,65%), i Diari de Terrassa, amb 1.511 exemplars (-17,95%).

Subscripcions individuals

Pel que fa a les subscripcions individuals, La Vanguardia va seguir primera el 2013 amb 62.385 exemplars de mitjana diària (-1,46%), mentre la resta es va mantenir a molta distància: El Punt Avui, amb 12.746 exemplars (-10,71%); El País, amb 6.427 (-7,66%), i El Periódico, amb 5.597 (+42,71%).

Per darrere, Segre, amb 4.255 exemplars de promig (-4,02%); Regió 7, amb 2.424 (-7,10%); Diari de Tarragona, 2.260 (-4,54%); l’Ara, 2.390 (+10,70%); Diari de Girona, 1.932 (-8,10%), i Diari de Terrassa, 1.367 (-6,65%).

Els diaris espanyols cauen més que els catalans

En termes generals, el conjunt de les quatre capçaleres de Madrid que es distribueixen a Catalunya van patir una davallada més pronunciada que la dels diaris catalans, excepte en les vendes a quiosc i llibreries. En concret, respecte l’any precedent, durant el 2013 els diaris catalans van difondre una mitjana diària de 308.381 exemplars, una reducció del 8,35%, mentre que els madrilenys, amb 50.549 exemplars de promig, van caure un 19,48%.

Finalment, en subscripcions individuals, el conjunt de les capçaleres catalanes també va patir una davallada menor, amb 95.356 exemplars de mitjana, un 1,33% inferior respecte el 2012, mentre que les de Madrid, amb 7.898 exemplars de promig, van caure un 8,51%.

De Redacció ACPG i Comunicació 21. Dades d’OJD / El Butlletí de l’ACPG

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...