30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La Diputació de Barcelona destinarà la major part de la seva publicitat als mitjans impresos

La Diputació de Barcelona ha obert la licitació del contracte de compra d’espais publicitaris per a les seves campanyes institucionals. Per a això, aquest organisme públic ha triat la modalitat d’acord marc per a la contractació d’anuncis, com ja ho va fer la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona. Mitjançant aquest sistema, la Diputació de Barcelona elegirà un pool tancat d’agències de mitjans, que posteriorment lluitaran per gestionar cada campanya publicitària mitjançant contractes derivats.

L’acord marc està dividit en dos lots: el primer d’ells correspon a les accions multimèdia (suport imprès, ràdio, televisió i medi exterior) i el segon, a les campanyes digitals. L’organisme públic seleccionarà un màxim de cinc agències per a cada un dels lots. En total, la Diputació de Barcelona té previst invertir en la compra de mitjans 3,6 milions d’euros per als dos pròxims anys (2018 i 2019), que serà el doble si el contracte es prorroga per a un segon període biennal (fins 2021).

D’aquesta xifra, la majoria anirà a parar als mitjans impresos, que rebran un total de 1,7 milions d’euros, és a dir, gairebé la meitat del pressupost total. Els mitjans digitals, per la seva banda, ingressaran 1,2 milions. A gran distància hi haurà la ràdio, amb 280.000 euros, la televisió, amb 266.000 euros; i el mitjà exterior, amb 180.000 euros.

Per presentar les ofertes, les agències de mitjans compten, per exemple, amb un descompte mínim del 30% per a l’edició impresa de La Vanguardia i un CPM de 8 euros per a un megabanner en la seva edició digital.

L’Ajuntament de BCN avalua ofertes

Al mateix temps que es comença a tramitar aquest contracte, l’Ajuntament de Barcelona es troba avaluant les ofertes rebudes per al seu acord marc publicitari. Aquest compte és molt més gran, ja que està valorat en  20 milions d’euros. Fins ara, feien aquesta gestió les agències Zenith Media, Carat i Focus Media.

Com en el cas de la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de la capital catalana primarà en inversió la  premsa diària (4 milions d’euros), per sobre de la digital (3,1 milions). En el cas de la Generalitat de Catalunya, les agències adjudicatàries de l’acord marc són Havas Media, Arena Media, Carat, Focus Media, Proximia Havas, Netthink i la UTE formada per Kardumen i NothingAD. Empreses que es van fer en el 2015 amb un contracte valorat en 36 milions d’euros.

Font: Dircomfidencial i AEC / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...