30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La final de la Champions va generar un impacte publicitari de més de 38 milions

La cinquena victòria del Barcelona a la Champions League, celebrada el passat 6 de juny a Berlín, va acumular més de 3.000 milions d’impactes d’audiència, dada que pot extrapolar a un valor publicitari superior als 38 milions d’euros. L’estudi elaborat per Kantar Media sobre la repercussió econòmica de la trobada del Juventus i el Barcelona a la final de la Champions League determina que el partit va tenir una cobertura de 15.100 notícies, 3.112.451.600 impactes d’audiència i una estimació econòmica de 38.805.235 euros.

En clau publicitària, caldria invertir aquesta quantitat perquè marques presents com Nike, Qtar Airways, Jeep, Heineken o Mastercard tinguessin la mateixa repercussió mediàtica. D’aquí la importància  de tan elevada quantitat.

La consultora ha analitzat també la repercussió i la valoració en euros en premsa, Internet i televisió de la cita futbolística més important de l’any. Així doncs, la final de la Champions va tenir més seqüeles entre els mitjans online (14.025 notícies), seguit dels mitjans impresos (916) i la TV (159), excloent retransmissions. En el pla econòmic, el duel va obtenir un major retorn de la inversió a Internet (25.649.540 euros), a la premsa (6.895.419 euros) i, finalment, a la televisió (6.260.276 euros).

Font: El Butlletí d’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...