La gent paga cada vegada més per notícies locals

News Corp va ser un dels primers grups de mitjans de comunicació que va començar a cobrar pels seus continguts. Va començar amb el mur de pagament a The Australian el 2011, abans d’expandir-se a l’Herald Sun el 2012 i als seus diaris radicats en grans ciutats el 2013. Però en l’últim any també ha estat desplegant paywalls en els seus mitjans regionals, en els quals predomina la informació local de municipis mitjans i petits.

El director d’operacions de News Corp, Damian Eales, argumenta en una entrevista publicada a Mumbrella que van pensar que si la fórmula de pagament funciona a nivell internacional, també hauria de funcionar d’una manera “hiperlocal”.

L’Australià va ser la primera publicació en aquest país a tenir un mur de pagament. “El que es pensava era que necessitaves una gran base de clients nacionals o internacionals perquè les subscripcions poguessin ser negoci”, diu Eales, però han fet la prova i “estem descobrint que la gent està cada vegada més disposada a pagar per una subscripció que inclou contingut exclusiu sobre el seu ajuntament, la seva comunitat empresarial local, personalitats locals i molt més. L’aprenentatge per a nosaltres és que com més escàs és el contingut, més valuós és”. És a dir, com menys informació que s’assembli a la d’altres mitjans, més possibilitats de subscripció.

“El contingut local és únic perquè no es pot obtenir en cap altre lloc; ningú més està dedicant recursos a informar sobre delinqüència local, plens municipals, transport o estil de vida a nivell popular com ho fa la premsa local”, diu.

“Volen conèixer i comprendre els problemes clau que afecten les seves vides: oportunitats de desenvolupament, decisions de l’ajuntament, tancaments de carrers, carreteres i festivals, i aquesta informació no està disponible a través de cap altra font fiable”. I d’acord amb Eales, la resposta a aquest canvi ha estat “excel·lent”, perquè els ingressos per subscripció continuen augmentant any rere any.

Eales creu que els models de pagament permetran la supervivència de la premsa de proximitat. “Hi ha una sèrie de factors que em porten a creure això”, diu. “Primer, som testimonis d’una major propensió a pagar per contingut local de qualitat. En segon lloc, la proliferació de notícies falses ha portat els lectors cap a les capçaleres de qualitat i una gran desconfiança cap a les notícies i la publicitat en els mitjans socials i de recerca. En tercer lloc, estem veient una acceptació per part del mercat d’una economia de subscripció, liderada per players com Netflix”.

I també argumenta que hi ha beneficis per als anunciants: “El temps de permanència en un article escrit per un periodista, comissionat per una capçalera local de confiança, es valora cada vegada més i cada vegada menys el temps en una plataforma que no és de confiança”.

Per Zoe Samios, reporter senior de Mumbrella / El Butlletí de l’AMIC

Foto: Queralt Casals/Regió7

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *