06/08/2020 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La inversió en publicitat digital a Europa superarà els 57.000 milions d’euros aquest any

Rouge Agency, agència de publicitat digital especialitzada en AdTech i part del grup Telecoming, ha realitzat una anàlisi sobre la situació i perspectives del mercat de la indústria publicitària digital, amb dades que dibuixen amb futur prometedor. Segons aquest treball, a finals d’aquest any la inversió en publicitat digital a Europa arribarà als 57.232.000 d’euros, amb un ritme de creixement del 22% interanual fins 2023, quan el mercat de publicitat digital facturarà més de 125.332.000 d’euros.

La inversió europea en publicitat digital representa en l’actualitat al voltant del 21% del mercat mundial que fregarà els 268.000 milions d’euros a finals d’aquest any i creixerà fins als 472.770 milions d’euros en 2023.

La inversió en publicitat mòbil, a l’alça.- Segons indica l’anàlisi de Rouge AdTech, a finals d’aquest any hi haurà més de 1.000 milions d’usuaris europeus consumint publicitat al mòbil, enfront de gairebé 5.700 milions a nivell mundial. En 2023, 3 de cada 10 euros invertits en publicitat mòbil estaran destinats a Europa. La inversió en publicitat mòbil suposa el 21% del sector a Europa i en 2019, es traduirà en una xifra de facturació superior als 32.500M €. En 2023 arribarà als 88.800 milions d’euros.

La tendència ascendent és global: a nivell mundial, la indústria de publicitat mòbil facturarà 155.634 M € a la fi de 2019 i superarà els 292.000 milions d’euros en quatre anys. El ritme de creixement de la inversió en publicitat mòbil durant els propers 4 anys és més gran a Europa que a la resta del món (30% vs 26%).

El frau, el gran llast de la indústria.- El frau en publicitat digital li costa a Europa uns 6.850 milions d’euros en l’actualitat. En 2023 aquesta pèrdua d’ingressos per frau se situarà al voltant dels 19.400 milions d’euros a Europa. Actualment, la intel·ligència artificial elimina el 12,5% del frau, una ràtio que augmentarà fins al 20% en 4 anys gràcies als desenvolupaments tecnològics.

Font: Marketing News – infografia: The Socialmedia Family

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...