28/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La inversió publicitària a Internet augmenta fins al 16%

Amb una inversió total de 179.500.000 d’euros el primer semestre de l’any, el que significa una pujada interanual del 5 per cent, Internet és l’únic mitjà amb creixement en aquest període.

La inversió publicitària en televisió, el mitjà en el qual més s’inverteix, ha caigut un 16,5 per cent en el primer semestre i tant la premsa escrita (-20,5 per cent), com la ràdio (-12,8 per cent), com també els dominicals (-16,2 per cent), presenten una evolució negativa sobre el mateix període de l’any anterior, segons dades d’Infoadex.

En línies generals, la inversió publicitària en mitjans convencionals ha caigut un 15,6 per cent en els sis primers mesos de l’any respecte al mateix període de 2011.

A Espanya, un 43% dels espanyols es connecta diàriament a la xarxa, segons un estudi elaborat per Optimedia sobre el panorama digital, a més a més, el consum d’Internet es torna més profund pel que fa a temps dedicat i llocs visitats.

Internet ha crescut com a suport publicitari fins a representar el 16% del total de la inversió en mitjans convencionals durant 2011. L’any anterior el percentatge se situava en el 13%. La inversió publicitària en línia arriba així a la xifra de 899 milions d’euros. Ara bé, la desacceleració de la inversió publicitària en tots els àmbits, fins al digital, no afecta per igual a tots els mitjans. Les grans capçaleres són les úniques que mantenen el tipus segons les dades de Deloitte.

D’altra banda, segons un estudi de l’agència de mitjans Optimedia sobre el panorama digital de juny, Espanya és el sisè estat en hores dedicades setmanalment a la xarxa i un 43% dels espanyols es connecta diàriament a Internet. Els internautes, al seu torn, consumeixen més mitjans que la resta de la població, només en el cas de la televisió baixa el seu consum. La navegació per Internet per part de l’usuari és més profunda, és a dir, es visiten més sites i es dedica més temps a cadascuna d’elles.

De Infoadex i Periódico Publicidad

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...