25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La inversió publicitària, amunt. El 2015 creixeran, per fi, premsa i revistes

Després de sis anys d’indicadors negatius, el PIB i el consum tornen a créixer. L’any 2014 el PIB ha crescut un 1,4%, mentre que el consum privat creix fins al 2,3%. La majoria d’indicadors econòmics ja són positius al llarg del 2014, amb l’excepció dels indicadors de confiança, que tot i ser negatius milloren respecte a anys anteriors. 

Hi havia expectació a Madrid per a conèixer els resultats de la inverió publicitària a l’Estat espanyol durant el 2014 i, sobre tot, les previsions per a l’any que som, el 2015. I els resultats els va presentar Arce Media i Media Hotline amb el seu i2p anual, enguany presentat abans que l’informe d’Infoadex, tot i que aquest darrer no “es mulla” amb previsions.

Segons l’i2p, en el quart trimestre de 2014 la inversió publicitària ha crescut un 7,2%, per tercer trimestre consecutiu la inversió publicitària augmenta. Aixó respon a algunes explicacions econòmiques:

– El PIB va créixer un 0,5% el tercer trimestre del 2014, El creixement interanual va ser del 1,6%

– El consum privat va tornar a créixer a un ritme molt dinàmic, un 3,3%,

– El consum públic va augmentar un 0,2% en termes reals, però un 2,9% en termes nominals

– Por el costat de l’oferta, tots els sectors han crescut en el tercer trimestre

-El nombre de llocs de treball equivalents a temps complet va créixer en tots els sectors, excepte en el primari, destacant especialment l’augment registrat a la construcció

– La millora de les dades macroeconòmiques han provocat, també, una millora de la inversió publicitària del quart trimestre que s’ha traduït en:

– Augment en tots els mitjans de l’ocupació publicitària

– Un augment del nombre de marques que han invertit en el quart trimestre, 1.737 marques més que el mateix trimestre de l’any anterior, + 8,0%

– La inversió mitjana per marca pràcticament es manté

Durant l’any passat, la inversió publicitària va augmentar un 5,0% i ho va fer en tots els mitjans a excepció de les revistes. La inversió publicitària de l’any 2014 puja a 3.768,6 milions €, 179,8 milions € més que l’any anterior.

El nombre de marques actives ha crescut un 3,8%, i la inversió mitjana per marca pràcticament es manté respecte a l’any anterior. Televisió és l’únic mitjà que disminueix el nombre de marques, però augmenta de forma significativa la inversió mitjana per marca.

La resta de mitjans augmenta el nombre de marques actives, llevat de dominicals, però disminueix la inversió mitjana per marca.

Previsions per al 2015

Per a una primera estimació de la inversió publicitària per a l’any 2015 l’i2p ha treballat amb una estimació de creixement del PIB del 2,4%. A partir de les dades de previsió econòmica es crea un mètode de projecció per a la inversió publicitària per al tancament de l’any 2015. Cal recalcar de seguida que les previsions per a l’any 2015 també són molt positives. En funció de la previsió econòmica per a l’any 2015 de l’12p, es preveu que la inversió publicitària augmenti un 5,8% fins a arribar als 3,988 mil·lions d’euros.

Tots els mitjans creixeran, amb la sola excepció dels dominicals, que cauran encara que de forma molt moderada. Televisió seguirà augmentant la participació de mercat a costa dels mitjans gràfics. La mitjana del mercat ho farà una mica més que aquest any (+4,2%); el major creixement s’espera per a Internet (+7,9%), però també seran importants els de Televisió (+5%), Exterior (+3,6%) i Ràdio (+3,2%). És clar que, després de tants anys de fortes caigudes, la notícia que els diaris o les revistes creixeran, ni que sigui una mica, és molt bona.

Per cert, dijous vinent, dia 12 de febrer, es presenta al Palau Robert, de Barcelona, aquest estudi que comentem des d’El Butlletí, però amb l’interessantíssim afegitó de poder conèixer la inversió publicitària a Catalunya durant el 2014 i les previsions per al 2015.

D’El Butlletí de l’AMIC / Producció: Àmbit d’Estratègia i Comunicació

 

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...