La inversió publicitària en mitjans digitals creix un 9% el 2017

IAB Spain, l’Associació de la publicitat, el màrqueting i la comunicació digital a Espanya, ha presentat les dades de l’Estudi d’Inversió Publicitària en Mitjans Digitals (total 2017), elaborat en col·laboració amb PwC. La dada total d’inversió en publicitat digital a 2017 ha estat de 1.708 milions d’euros, xifra que inclou la inversió en Desktop i Mobile (1.656,6 M €), Digital Signage (45,7 M €) i Àudio Online (5, 8 M €), el que significa un creixement del 9,1% respecte a 2016. (en l’edició d’aquest any, s’ha desestimat la dada de TV connectada per tenir una baixa representativitat en la mostra).

Cal destacar que la publicitat digital representa una penetració del 31% respecte al total de la inversió publicitària, una pujada de 2pp respecte l’any anterior, consolidant la seva segona posició en el rànquing de mitjans i escurçant distància respecte al 38,9% de la TV. Els sectors més actius en 2017 han estat Automoció (25,3%), Retail (10,5%) i Alimentació i Begudes (9,8%). I els tres anunciants per ordre d’inversió van ser El Corte Inglés / Hipercor, Grup Vaesa i Renault / Dacia.

La inversió publicitària a Desktop i Mobile ha assolit els 1.656,6 M € distribuïda en 608,2 M € en Display (97%), 871,6 M € en Search (51%) i 176,8 M € en Vídeo (10 , 3%). Entorn del 90% de les campanyes són planificades en Desktop i Mobile conjuntament, en concret, Display (88,3%), Vídeo (88,7%) i Search (91,2%). Només a Desktop, Vídeo és el que més percentatge d’inversió es porta amb una quota de 8,2%, seguit de Display (7,07%) i Search amb 4,30%.

Pel que fa a sol Mobile, les campanyes en Display suposen 4,63%, les de Search (4,53%) i Vídeo (3,07%). Display suposa 608,2 M € (35,5%), representant la publicitat de formats convencionals un 80% del total inversió, enfront del 20% de formats Premium i es manté estable en aquests valors des 2014. En matèria de compra programàtica, en Desktop i Mobile la compra programàtica suposa el 21,2% mentre que la negociada un 78,8%.

Pel que fa a la inversió publicitària en Vídeo, representa el 10,3% del total inversió amb 176,8 M €. Els formats In Stream (preroll, postroll, i overlays) arriben al 73,6% en comparació amb el format) OutStream (inbanner, in-read, in-test, vídeo skin, vídeo take over …), que suposa el 26, 3% de la inversió. Pel que fa a Search, arriba als 871,6 M € representant el 51% de la inversió en mitjans digitals.

Aquest és el cinquè any que aquest estudi proporciona també la dada d’inversió de Digital Signage. Aquesta xifra arriba als 45.697 M € i una quota de mercat respecte a la inversió total del 2,7%, considerant-se un creixement respecte a 2016 del gairebé 60%, dada molt significativa. I per tercera vegada es mostren dades d’inversió publicitària a Audio Online aconseguint els 5,8 M € la qual cosa representa un 0,3% de quota de mercat.

Per Mediàtic/Àmbit d’Estratègia i Comunicació i IAB Spain – El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *