29/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La inversió publicitària global creixerà un 4,7% aquest any

Els grans esdeveniments esportius i la inversió en campanyes polítiques donaran com a resultat un creixement global del mercat publicitari del 4,7% aquest any, el percentatge més alt des de 2011. En total aquest any s’invertiran 572.000 milions de dòlars en publicitat a nivell mundial. Són dades de l’Informe de Tendències Publicitàries, publicat aquest mes de gener per WARC, que analitza les claus de la inversió en 96 mercats i ofereix previsions per a l’any següent.

Així, el creixement de la inversió publicitària aquest 2018 superarà el 3% de 2017 (546.000 milions), sent Estats Units el major mercat perquè representa un 34% de la inversió total i aquest 2018 creixerà un 5%. La inversió publicitària a Europa occidental creixerà un 2,6% mentre que a Europa Central i de l’Est ho farà un 8,4%.

Quant als mitjans, Mobile es posiciona com a motor de creixement per a la inversió. L’any passat va ser l’únic mitjà que va guanyar quota de mercat per inversió publicitària, representant un 20,6% de la despesa total a nivell mundial; per a aquest 2018 s’espera que la inversió en mobile creixi un 32%, arribant als 149.000 milions de dòlars. Per la seva banda la Televisió es manté com el primer mitjà per volum d’inversió a nivell global, encara que en 2017 va veure reduïda la seva quota de mercat un 0,8% interanual, quedant-se en un 36,5% de la inversió global.

En aquest context, els gegants de Internet també guanyen posicions: Google va rebre l’any passat 95.000 milions d’inversió publicitària a nivell global (un augment del 19,7% interanual), mentre que Facebook va obtenir 38.200 milions de dòlars (un augment del 42%). I quan es tracta de la inversió per formats, la publicitat display ha representat un 75,1% del total el 2017 mentre que la publicitat en cercadors es queda en un 18,1%.

Per Àmbit de Recerca i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...