27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La inversió publicitària va créixer fins setembre el 3,4%, segons l’estudi i2p

En els primers nou mesos de 2016, la inversió publicitària va ascendir a 2.969,5 milions d’euros, un 3,4% més que els 2.871,6 milions del mateix període de 2015, segons les dades de l’estudi I2P, que realitza la consultora Media Hotline, a partir de les dades de la companyia de control publicitari Arce Media.

Segons les estimacions dels responsables del i2p, la inversió publicitària podria acabar creixent en 2016 al 3,1%, després d’haver-ho fet en un 5,8% l’any passat.

Per mitjans, la meitat va registrar creixements: televisió (+6,3 fins 1.514,09), accés a internet (+14,8% fins 370.500.000), la ràdio (+1,3% fins 277,0 milions) i el cinema (+ 7,5% fins a 17,5 milions).

Previsió per 2017.- Les previsions de l’estudi i2p per al proper any, tenint en compte el comportament de magnituds com l’evolució del PIB o el consum de les llars, és que la inversió publicitària creixi el 2,9% arribant als 4.339.000 d’euros, de manera que es consolidaria la desacceleració de la inversió (2015 = 5,8%, 2016 = 3,1% i 2017 = 2,9%). Això sí, si es compleixen les previsions de l’ i2p, l’any que la inversió a internet superaria a la dels diaris i s’ha de recordar que aquest estudi no considera en les seves xifres la publicitat d’enllaços o contextual.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...