30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La lectura de diaris en paper es va reduir un 4% l’últim any, segons l’EGM

El 2015 la lectura de diaris en paper va continuar caient i va perdre un 4% fins a situar-se en 11,339 milions de lectors, segons les dades de l’acumulat anual de l’Estudi General de Mitjans (EGM), que realitza l’Associació per a la Investigació dels Mitjans de Comunicació i que recull el Llibre Blanc de l’AEDE. Des del començament de la crisi (2008) els diaris en paper han perdut un 30% dels seus lectors.

El descens va ser més acusat en el cas dels diaris econòmics, que van perdre un 10,7% de la seva audiència fins als 209.000 lectors. Els esportius també van caure per sobre de la mitjana (-6,0%) fins a situar-se en els 3,666 milions de lectors. Els diaris d’informació general, per la seva part, van registrar un descens menys pronunciat (-3,2%) i van assolir els 9,824 milions de lectors.

És precís assenyalar –com ja ha vingut informant aquest Butlletí- que, en termes d’audiència, la lectura dels diaris en paper perd importància amb l’augment del consum de notícies a través de la internet. Per aquesta raó, AIMC ultima juntament amb l’empresa d’estudis de mercat ODEC i el mesurador d’internet ComScore un sistema per al mesurament conjunt de l’audiència de la premsa en paper que combini ambdós suports.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...