25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La manera de trobar notícies està canviant

Resultat d'imatges de NYT digital

L’editor del New York Times, AG Sulzberger, assegura en la carta de principis d’any que ha dirigit als empleats que s’està observant un canvi en la forma en què la gent accedeix a la informació: “La gent ja no vol llegir les notícies d’una font, escoltar-les en una altra font i veure les notícies en una altra.  Les persones estan buscant una única font de notícies en què puguin confiar, en totes les formes”.

Sulzberger, però, assegura que això no ha de desviar l’editor de la seva funció tradicional, tot i que el món “no necessita més contingut, el que més necessita és el gran periodisme. I hi ha moltes maneres en què el periodisme pot ser genial. Les informacions originals en el lloc en el qual succeeixen poden descobrir-nos nova informació important. Els comentaris intel·ligents i experts poden afegir matisos i comprensió. Una narració elegant i ambiciosa pot delectar i entretenir”.

L’editor del NYT acaba la seva missiva afirmant que “la missió de la premsa és buscar la veritat i ajudar a les persones a entendre el món”.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia / Infografia: NYT

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...