27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La neurociència ho confirma: els missatges subtils de les marques es recorden millor

En una investigació, publicada a la revista Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), un grup de psicòlegs de la Universitat de Nova Gal·les del Sud, Austràlia, van dur a terme una sèrie de proves amb un grup de voluntaris que havien de dir si un conjunt de punts es movia cap a l’esquerra o la dreta a la pantalla d’un ordinador.

Durant els primers instants d’observació i gràcies a una «trampa» perceptiva, els subjectes no percebien aquest moviment, però sí ho feia el seu cervell de manera inconscient. No obstant això, en una segona fase, s’eliminava el parany, de manera que podien veure el desplaçament dels punts amb ple ús dels seus sentits i facultats.

A partir de l’anàlisi dels resultats i dels temps de reacció, els investigadors van trobar que l’exactitud de les respostes era millor si, durant l’”exercici subliminal”, els punts es movien en la mateixa direcció en què ho feien durant la segona etapa de l’experiment. En altres paraules, la ment dels provadors tenia en compte també la informació acumulada de forma inconscient. D’altra banda, aquesta afectava negativament l’exactitud i el temps de resposta si les adreces de moviment eren diferents.

Els investigadors també van trobar que, en aquest cas, la percepció inconscient no influïa el nivell de confiança que els subjectes assignaven a les seves pròpies decisions, sinó que aquest depenia només del temps durant el qual havien estat observant de forma conscient els punts en moviment. Així, doncs, la neurociència ha pogut confirmar que els missatges subtils de les marques en la publicitat es recorden millor. Es pot ampliar la informació anant a aquest link.

De Investigación & Ciencia / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...