28/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La por a les noticies falses porta a un increment del consum de mitjans

La consultora de Comunicació Edelman ha presentat els resultats del seu baròmetre anual, Edelman Trust Barometer 2019, que ha revelat un notable canvi en la confiança de la població mundial durant l’últim any. I no només a nivell global, Espanya es queda amb l’índex de confiança més baix del món, tan sols per davant de Japó i Rússia després de perdre set punts.

En 2019, cal destacar a nivell global la figura de “El meu ocupador”, que aconsegueix índexs de confiança del 75%, xifra molt superior a l’obtinguda per ONGs (57%), empreses (56%), Governs (48%) i Mitjans de Comunicació (47%). A Espanya, la confiança en “El meu ocupador” se situa en 64 punts, per darrere d’altres països europeus com França (66 punts), Irlanda (69 punts), Itàlia (72 punts) o Alemanya (73 punts).

Un 71% dels empleats espanyols creu que els consellers delegats haurien de ser els que liderin el canvi de rumb del país sense esperar al fet que els governs els ho imposin. A més, un 67% considera clau la capacitat de resposta del CEO en moments crítics. En termes globals, els treballadors esperen que els ocupadors del futur s’uneixin a ells per lluitar per temes socials (67%) i, les empreses que ho facin, rebrien major compromís (78%) i fidelitat (74%) dels seus empleats.

D’altra banda, el 79% dels espanyols reconeix consumir notícies i el 43%, a més, publica i comparteix contingut diverses vegades al mes. En aquest context, un 80% dels enquestats a Espanya han mostrat la seva preocupació per la possibilitat que la informació falsa o mentida news s’utilitzi com a arma, amb nivells de desconfiança en les xarxes socials superiors a la mitjana europea (47% vs. 34%). Aquesta por ha alimentat el desig per aconseguir un canvi i disposar d’informació basada en fets, que ha portat a un increment en el consum de mitjans i l’intercanvi i distribució de notícies i informació, que a Espanya ha arribat a aconseguir un 25%. D’aquesta manera, els resultats del baròmetre mostren que els mitjans tradicionals són els que més confiança generen al nostre país (66%), seguit per mitjans propis (65%) i motors de cerca (63%).

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – Infografia: Edelman) / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...