27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La premsa dóna confiança als menors de 35 anys

Una nova anàlisi d’AdTrust per a News Media Works  mostra que la premsa segueixen donant confiança, inclosos els menors de 35 anys. Les dades mostren que els anuncis publicats als entorns de notícies són considerats com els més fidels. 

Perquè els lectors confien en els mitjans de comunicació? La investigació d’AdTrust demostra que els consumidors creuen que el contingut dels mitjans de comunicació estan regulats i els editors es responsabilitzen del que escriuen. Confien que els anuncis en aquests entorns també estan regulats, i els editors que que obressin amb mala fe en serien responsables.

La  investigació d’AdTrust  revela també que la premsa segueix mereixent la confiança entre els joves. De fet, els menors de 35 anys confien en anuncis en periòdics fins i tot més que els majors de 35 anys. Els mitjans socials, per contra, estan envoltats de desconfiança per tots els grups d’edat i es consideren els menys fiables de totes les categories de mitjans.  (Visiteu aquest enllaç)

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...