09/07/2020 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La premsa, el mitjà que més influeix en la gent

Una investigació de Newspaper Association of American, va revelar que la publicitat impresa en els diaris influeix al moment d’adquirir o no un producte, ja que un 80% de les persones, assegura haver comprat alguna cosa després de veure un anunci. Mariano Cabrera, consultor & trainer de empreses i expert en màrqueting, ha assenyalat al diari El Deber, de Bolívia, que els diaris exerceixen una influència en la decisió de compra de les persones per la seva credibilitat. “La gent quan vol informar-se llegeix un diari. El torna un mitjà creïble”, ha assenyalat.

A parer de Cabrera, i sempre segons El Deber, una cosa semblant passa amb les revistes. En ser publicacions especialitzades, són referents sectorials. Per a Pablo Leiva, director general creatiu d’Athos, la premsa té un paper de complement i depèn del target. “El punt de venda sí o sí és un dels mitjans més influents. El producte ha de fer-se notar. Tota la competència hi és i si tens la màgia de destacar-te de la resta per una gòndola, amb una illa, o amb alguna imputació tens l’avantatge”, va dir el creatiu.

Discrepància.- Rosario Arzabe, directora creativa de Arzabe & Jire, no està d’acord amb els resultats de l’estudi, ja que sosté que en els últims anys l’estratègia de mitjans ha canviat molt. Segons la publicista, en l’actualitat les xarxes socials tenen molta participació com un nou canal de penetració de les marques.

 Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...