29/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La premsa en català ja està sent certificada per OJD

Tal i com es va anunciar en la Jornada Internacional de Mitjans de Proximitat organitzada per l’AMIC, en col·laboració amb l’ACPC i l’APPEC. i realitzada al CosmoCaixa el 26 de març, s’ha publicat el nou “Llistat de medios impresos en català” que ve a sumar-se al “Llistat de mitjans digitals” que ja venia publicant OJDinteractiva. Aquest nou llistat recull en obert les últimes dades auditades de tots els títols controlats per les seves marques OJD (per a la difusió de pagament) i PGD (per a les publicacions de distribució gratuïta).

És important tenir en compte aquesta diferenciació, ja que els mitjans controlats per OJD són de difusió pagada i no poden comparar-se directament amb els mitjans de distribució gratuïta que s’emparen en la marca PGD.

“És una bona notícia, que reforça el valor de la premsa de proximitat en comptar amb xifres fiables sobre la difusió i distribució dels mitjans en català tant en paper com a internet”, ha assenyalat Alfons Udina, president d’AMIC (Associació de Mitjans de Informació i Comunicació, abans ACPG).

INTROL creu que és una informació molt útil ja que “les dades declarades mensualment, encara pendents d’auditoria seran accessibles a la part privada del web d’OJD/PGD, per a ús d’agències, anunciants i mitjans”, en paraules de Manuel Sala, director General d’OJD.

El llistat, actualment format per 24 publicacions controlades per OJD i 25 per PGD recull, mes a mes, la mitjana de difusió o distribució gratuïta per número, que és una dada bàsica per a la planificació publicitària. CLICANT AQUÍ   https://extranet.introl.es/medioscontrolados_catalan.aspx el lector d’El Butlletí podrà veure el llistat de dades certificades de la premsa en català.

L’OJD, que va celebrar a novembre de 2014 el seu 50è aniversari, amb el lema “El valor de la transparència”, continua prestant un servei de valor en aportar dades fiables puntualment al mercat, en aquest cas el de proximitat. Aquestes dades de tiratge i difusió són utilitzats per a la planificació publicitària i per a altres fins per la seva continuïtat i rigor, a l’obtenir-se de les declaracions dels editors que són auditades pels experts independents de l’OJD.

La transparència que demostren els mitjans que controlen tant en paper com en versió digital (llocs web) permet una comparació homogènia de les xifres i veure la penetració de cada un dels suports en el territori de parla catalana.

Información i Control de Publicaciones (INTROL) és l’empresa líder a l’Estat espanyol en certificació de la difusió dels mitjans a través de les seves marques OJD, PGD i OJDinteractiva. Actualment audita més de 500 publicacions periòdiques i el trànsit que registren 270 llocs web.

Es pot trobar més informació al web d’INTROL, http://www.introl.es/

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...