27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La premsa francesa demana ajudes per donar suport a les impremtes

Segons Mediasphere News, la setmana passada, l’Aliança per a la Premsa d’Informació General de França va demanar ajudes estatals addicionals per donar suport a la indústria. La premsa proposa diverses mesures específiques, com ara la creació d’un fons de 14 milions d’euros anuals per a la transformació d’impremtes i un IVA que passaria del 2,1% a zero per a la premsa.

El sector també demana que reconsideri el portatge de diaris com a servei personal per proporcionar als subscriptors crèdits fiscals i retornar les ajudes a la distribució a les editorials en lloc de a La Poste-Correus (que tendeix a distribuir cada vegada menys els diaris segons Jean-Michel Baylet, president de la nova premsa de la Aliança de la informació general. El cost de totes les mesures demanades per la premsa francesa s’estima en 169 milions d’euros anuals durant els pròxims cinc anys.

Sempre segons Mediasphere News, la disminució de la distribució d’exemplars impresos ha estat acompanyada durant diversos anys per una caiguda dels ingressos per publicitat. Malgrat l’explosió del públic digital, els ingressos de la publicitat digital no poden omplir per ara la pèrdua d’ingressos en paper. Segons un estudi de la consultora BearingPoint per al Ministeri de Cultura i el Consell Superior d’Audiovisuals del Govern de França publicat l’any passat, els ingressos nets publicitaris de la premsa impresa han caigut un 71% des de la dècada del 2000 a França.

Font: Mediàtic/Àmbit d’Estratègia – infografia: Tag’by / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...