30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La premsa francesa reclama un IVA zero i ajudes estatals per a la reconversió del sector

L’Aliança de la premsa d’informació general (APIG), organisme format pels tres sindicats professionals de la Premsa Diària Nacional, Regional i Departamental francesa, així com la Unió de la Premsa Regional Setmanal, que agrupa més de 300 diaris francesos, ha reclamat al govern francès una ajuda per donar suport al sector, els resultats empitjoren any rere any.

El document, que ha estat presentat en públic després d’haver estat lliurat als ministres d’economia i cultura, proposa un seguit de mesures destinades a “garantir la sostenibilitat” del sector, “la rendibilitat s’acabarà de enfonsar dins dels propers cinc anys” , va dir Jean-Michel Baylet, president de APIG i CEO del grup La Depeche. Davant la disminució combinada de les seves vendes en quiosc i els seus ingressos per publicitat, els membres de l’Aliança esperen una pèrdua de 300 a 400 milions d’euros des d’ara fins 2023, recull Le Monde. Una de les mesures sol·licitades és la introducció d’un IVA zero per a les empreses de la premsa general , el que els estalviaria 45 milions d’euros a l’any

Si bé la majoria dels diaris estan ja compromesos amb la transformació digital, “el suport en paper encara representa el 80% de la facturació i aproximadament el 45% dels costos”, assenyala l’informe. Una de les mesures sol·licitades és la introducció d’un IVA zero per a les empreses de la premsa general, el que els estalviaria 45 milions d’euros a l’any

La APIG reclama també a les autoritats públiques que es requalifiqui la distribució de diaris i sigui entès com a servei personal, com un enviament normal més, i per tant les ajudes que està rebent ara el servei de correus francès (La Poste), vagin a parar als diaris. En total, la Poste rep uns 80 milions d’euros anuals de subvenció per la distribució dels diaris per a subscriptors.

Per tal de reduir els costos de les plantes d’impressió, destinades a ser cada vegada menys utilitzades, els editors també demanen una ajuda de 14 milions d’euros a l’any durant cinc anys per “finançar el cost social de la seva reestructuració”. El cost de totes les mesures sol·licitades per la premsa s’estima en 169 milions d’euros per any durant els propers cinc anys, i després de 150 milions d’euros.

Pèrdua d’ingressos per publicitat.- La disminució en la distribució dels diaris impresos a França, igual que en els altres països, ha estat acompanyada durant diversos anys per una caiguda en els ingressos per publicitat. Tot i l’explosió de l’audiència digital, els ingressos de la publicitat digital no poden cobrir la pèrdua d’ingressos en paper.

Segons un estudi de la consultora BearingPoint per al Ministeri de Cultura i el Consell Superior d’Audiovisuals, els ingressos nets de publicitat en la premsa impresa han disminuït a França en un 71% des de la dècada passada.

Font: Laboratorio de Periodismo – foto: biodiversidad cultural / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...