28/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La publicitat de la Generalitat retorna als nivells precrisi

La Generalitat de Catalunya  sembla retornar als nivells precrisi pel que fa a la inversió publicitària institucional. Segons informa Dircomfidencial, l’any passat va destinar 30,7 milions d’euros a la compra d’espais publicitaris, que és exactament la mateixa quantitat executada en 2008 (el 2015 va ser de 29,1 milions). Gairebé la meitat de tota la inversió de la Generalitat en mitjans s’ha destinat als impresos (49%) i el 37% en les revistes; la televisió va rebre el 14% del pressupost publicitari; Internet va recollir el 16% de la inversió i la ràdio va obtenir el 12% dels fons.

Amb diferència, el suport que més publicitat institucional va rebre de la Generalitat va ser El Periódico (Grupo Zeta), amb 3,2 milions d’euros (més del 10% de tot el pressupost); en segon lloc està El Punt Avui (1,9 milions d’euros), seguit de La Vanguardia (1,8 milions) i Ara (1 milió). Quan a la premsa estatal, segons Dircomfidencial El País va ingressar 109.000 euros; el Mundo, 7.200 euros, i l’ABC, 4.800 euros.

Quan a la premsa digital, Dircomfidencial diu que Elnacional.cat, va rebre publicitat per valor de 389.000 euros, per davant d’Ara.cat (324.000 euros) i Naciodigital.cat (314.000 euros).

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...