25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La publicitat més fiable, segons els consumidors. Donen més credibilitat a la dels mitjans tradicionals que a l’online

Per als espanyols la publicitat més fiable d’un producte o d’un servei no és altra que les recomanacions dels seus familiars i amics. En concret, tres de cada quatre confereixen una més gran credibilitat a l’experiència de les persones del seu entorn. A més, un 55% es fia dels comentaris que altres consumidors bolquen a Internet, tal com recull l’informe “Així confiem en la publicitat”, elaborat per la consultora Nielsen.

L’experiència personal i objectiva s’imposa d’aquesta manera a la informació de les pròpies marques, encara que l’informe conclou que per a aquestes la millor manera d’arribar als consumidors és a través de les seves pàgines web corporatives, en tant que un 51% els atorga la seva confiança. No obstant això, altres formes tradicionals d’arribar al públic, com la publicitat a la premsa, la televisió i la ràdio generen més aviat desconfiança. I és que al voltant d’un 60% no s’acaba de fiar del que li expliquen en un espot televisiu, en un anunci en premsa o revistes o en una falca radiofònica.

No obstant això, els formats tradicionals publicitaris inspiren més de confiança als espanyols que els digitals, ja que més d’un 70% no es fia de la publicitat que rep en les seves tauletes i smartphones, dels banners i dels anuncis que apareixen en els vídeos en línia.

Qui incita més?

D’altra banda, les recomanacions de persones de l’entorn són la publicitat no només més fiable, sinó també la més efectiva. Vuit de cada deu espanyols segueixen en algun moment el consell dels seus cercles pròxims. Altres formes que inciten al consumidor sempre o ocasionalment són els comentaris d’altres usuaris a la xarxa, les pàgines web de les empreses i els anuncis a la televisió, en tots els casos al voltant del 65%. Per contra, la comunicació publicitària més intranscendent per al consumidor és la publicitat al mòbil, obviada per sis de cada deu usuaris.

Alhora, independentment del format publicitari, hi ha anuncis que en funció del seu missatge, enfocament o to impacten més o menys en el consumidor. Així, el que més arriba als espanyols, a un 46% en concret, són aquells anuncis que mostren situacions reals del dia a dia. Un enfocament humorístic també sol quedar-se en la ment dels consumidors (41%). Per contra, la imatge d’esportistes o de famosos és una inversió poc rendible per a les marques, ja que només un 7% recorda un anunci que hagi estat protagonitzat per una cara popular.

Segons el director general de Nielsen Iberia, Gustavo Núñez, “els consumidors es fien sobretot de les experiències de persones, de manera que la millor publicitat possible és aquella en què un producte o un servei compleix amb la seva comesa i amb els beneficis que diu tenir. Aquest boca-orella és també de fet fonamental a l’hora que un consumidor es llanci a comprar un producte nou, tal com conclou el nostre informe d’Innovació Global. A més, les marques han d’atendre les converses que es produeixen a Internet. Pensem que tres de cada quatre espanyols tenen un smartphone i un  52% busca i s’informa a la xarxa sobre aquells productes que estan interessats en comprar, principalment a través dels comentaris d’altres usuaris en pàgines web i xarxes socials”.

D’El Butlletí d’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...