27/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La que ens ve a sobre: els set inesperats desafiaments de la premsa digital

Quan semblava que la premsa digital havia superat un desafiament, ara en vénen un munt de cop. Aquests són els nous reptes de la premsa digital.

  1. El telèfon intel·ligent ha desplaçat al portàtil i l’ordinador de sobretaula: com aconseguir que la publicitat sigui eficient en una minipantalla? És que algú mira la publicitat en un mòbil? De què viurem?
  1. El proper trastet es diu iWacht, és a dir, el rellotge intel·ligent connectat a Internet: com fer continguts per a aquests rellotges? La gent es llegirà un reportatge que tingui més de cent línies? Cinquanta? Vint?
  1. En les xarxes socials es consumeixen cada vegada més vídeos: què passarà amb els reporters que només saben escriure històries? Caldrà ensenyar-los a gravar vídeos amb el seu mòbil?
  1. Hi ha tal sobreabundància de notícies que la moda ara és no posar enllaços (com fa The Economist) per donar la impressió que en un moment s’ha d’acabar la lectura: no canvia això tot el que ens havien dit fins ara sobre enllaços ?
  1. Seguint amb la sobreabundància, el lector necessita gent que li resumeixi els temes: per ventura en el futur els periodistes faran resums que trigaran a llegir-se 10 segons com The Skimm? Seran capaços els periodistes de resumir el conflicte palestí-israelià en 20 segons?
  1. Cada vegada la gent entra als articles directament per Twitter o Facebook: serà la fi de les portades digitals amb dissenys bonics? És que importen alguna cosa les portades?
  1. Una de les plataformes més utilitzades ara per comunicar-se és WhatsApp: caldrà escriure articles per WhatsApp? Caldrà enviar missatges a WhatsApp?

Completem aquests sotracs amb més humor, més rapidesa, més imatge: el que està passant en el periodisme digital. CLIQUEU AQUÍ   http://blogs.lainformacion.com/zoomboomcrash/2015/01/02/mas-humor-mas-rapido-mas-imagen-lo-que-esta-pasando-en-el-periodismo-digital/

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...