30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La quota del mercat publicitari dels cinc primers grups espanyols arriba al 60%

L’any passat, els cinc majors grups de mitjans (Atresmedia, Mediaset, Prisa, Vocento i Unidad Editorial) van reunir entre tots una inversió publicitària de 2.523 milions d’euros, d’acord amb les xifres reportades per tots ells. Aquesta quantitat va representar el 60,0% de la inversió publicitària d’Espanya -4.208.000 d’euros- recollida en l’estudi I2P, que realitza la consultora Media Hotline.

En l’estimació realitzada per DigiMedios no es considera la publicitat captada per companyies tecnològiques com Google o Facebook, ja que aquestes no faciliten dades desagregades del nostre país.

Cal destacar la gran diferència entre els grups audiovisuals (Atresmedia i Mediaset) que representen un 45,6% de la inversió publicitària global, enfront del 14,4% dels denominats grups multimèdia (Prisa, Vocento i Unidad Editorial).

De la mateixa manera, i considerant les dades en perspectiva, cal assenyalar que la quota dels cinc grups va passar del 48,5% al 60,0% el l’última dècada; però la dels grups multimèdia es va reduir en 6 punts percentuals, mentre que la dels audiovisuals va augmentar en 17,5 punts.

Per Digimedios / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...