25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La transició digital de les notícies locals

Els diaris locals i regionals transicionen les seves estratègies de producció, editorials i d’ingressos en l’entorn digital, responent a canvis similars com els seus homòlegs estatals i internacionals, però sovint amb més recursos limitats. L’informe The Digital Transition of Local News 2018 del Reuters Institute i la Universitat d’Oxford utilitza 48 entrevistes amb executius, editors en cap, editors digitals, editors de seccions, periodistes i directors comercials en quatre països (Finlàndia, França, Alemanya i el Regne Unit) per examinar els reptes i les oportunitats que afronten.

Un tema clau és com les estratègies de les empreses matrius dels diaris locals donen forma a la seva adaptació als mitjans digitals. En particular, identifiquen tres enfocaments: la recerca d’escala nacional, amplitud regional o profunditat local. Aquests enfocaments no només influeixen en què les redaccions locals prenen decisions sobre els continguts editorials, sinó també com desenvolupen cultures de redacció digitals, diferencien els seus productes en línia i imprimeixen, discuteixen els seus públics, conreen estratègies de social media, centren els seus models de negoci i desenvolupen plans per a futur

Els lectors d’aquest post poden explorar l’informe, part del projecte de notícies digitals del Reuters Institute, CLICANT AQUÍ.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació-Mediàtic

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...