La UNESCO confirma que Siri, Alexa, Google o Cortana perpetuen estereotips gènere

“Em faria posar vermells si pogués”: l’informe de la UNESCO ratifica la campanya #Vocesenigualdad de tango. La UNESCO dóna la raó a #VocesEnIgualdad de tango  publicant l’informe “Em faria posar vermells si pogués: tancant divisions de gènere en habilitats digitals a través de l’educació” en què assegura que Siri, Alexa, Google o Cortana perpetuen estereotips de gènere.

A finals de l’any passat, coincidint amb l’aparició en el mercat nacional d’Amazon Echo i del seu assistent virtual Alexa, Tango va llançar una campanya en línia i exterior basada en denunciar i assenyalar el masclisme que s’amaga després de la quotidianitat de demanar-li alguna cosa a Siri, Alexa i altres assistents. D’aquesta manera es va generar una conversa de la qual es van fer ressò mitjans nacionals i internacionals amb la qual es va aconseguir que Correus comencés a treballar en un assistent per al seu web de gènere masculí, que es dirà Albert, i que Renfe afegís l’opció de sol·licitar a Martín qualsevol informació, com a alternativa a la seva famosa Irene.

Ara , és la UNESCO la que assegura que Siri, Alexa, Google o Cortana perpetuen estereotips de gènere. En un dels capítols de l’estudi elaborat per EQUALS amb el títol “Em faria posar vermells si pogués: tancant divisions de gènere en habilitats digitals a través de l’educació”, s’examina cóm els assistents virtuals basats en Intel·ligència Artificial poden estar perpetuant estereotips de gènere, ja que encara que és possible configurar-los amb veu masculina, la que ve determinada per defecte és la de dona.

Amb la publicació d’aquest informe, es demostra que la via de conversa oberta fa mesos a través de l’hashtag #VocesEnIgualdad i en col·laboració amb les associacions Dones en Igualtat i Homes per la Igualtat de Gènere (AHIGE) està més viva que mai.

Font: Programa Publicidad – infografia: Okdiario  / El Butlletí de l’AMIC

 

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *