25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

La xarxa Línia es manté líder de les publicacions gratuïtes a Catalunya

La xarxa de periòdics de proximitat Línia es manté com la capçalera gratuïta no diària amb més difusió de Catalunya, segons les dades de PGD de març. En total són 417.052 exemplars distribuïts el mes de març sota la marca Línia. 

En concret, les 14 capçaleres mensuals de la xarxa Línia en conjunt van distribuir 232.000 exemplars certificats a Barcelona i part de l’àrea metropolitana. Per la seva part, les edicions de Badalona, Gràcia, Sant Martí i Sants en van sumar 75.000 quinzenals, mentre que Línia Vallès va tenir una difusió de 8.763 exemplars setmanals.

En total són 417.052 exemplars distribuïts el mes de març sota la marca Línia. Són exemplars auditats i certificats, el que es contradiu amb l’enquesta d’audiència que elabora EGM Barómetre que, com a mínim -seguint cànons naturals- hauria de triplicar l’audiència segons la difusió, per quan s’estima que un exemplar és llegit per un promig de 3 persones. En aquest cas, l’audiència de la xarxa Línia hauria de ser de 1.250.000 exemplars mensuals. L’editora, Comunicació 21, ha protestat amb fermesa i adverteix que s’ha donat de baixa de l’EGM fins a rebre una satisfacció tècnica inqüestionable.

Les xifres de la xarxa Línia en conjunt superen les obtingudes per altres capçaleres de proximitat auditades per PGD. En concret, al març, amb periodicitat mensual, l’edició de l’Eixample de La Torre de Barcelona va registrar 19.980 exemplars, els mateixos que l’edició per a Sarrià, Sant Gervasi i Les Corts. Per la seva part, Aquí Berguedà va distribuir 10.000 exemplars; El Nou-la Guia del Baix Empordà, 9.995, i Els Colors del Pla de l’Estany, 4.945. De les capçaleres quinzenals, Freqüència va tenir una difusió de 10.800 exemplar, i El Diari del Vallès, de 10.490.

Quant a les capçaleres setmanals, Capgròs va assolir els 27.278 exemplars de difusió; La Fura, 25.270; Més Osona, 24.395; Notícies TGN, 24.900; Tot Sant Cugat, 22.519; L’Enllaç dels Anoiencs, 10.800; Contrapunt, 9.750, i Mollet a Mà, 4.990 exemplars.

Per si hi ha dubtes. Quedi clar que una cosa és la difusió (nombre d’exemplars auditats i certificats per OJD i l’altre la difusió, que es basa en una enquesta tècnicament reconeguda des del punt de vista estadístic i metodològic segons la qual es calcula el nombre de lectors de cada capçalera. Una enquesta, però, ofereix marges d’error que poden arribar ser molt. Aquest estudi és a caàrrec de l’EGM.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...