30/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

L’algoritme que acabarà amb els spams en els comentaris de lectors de mitjans digitals

Els comentaris en els articles són una gran eina per a editors de notícies. D’ells extreuen informació tal com saber si l’article ha estat d’interès, conèixer les opinions que generen els textos periodístics i com a instrument de retenció dels lectors. Malgrat això, en ocasions aquests comentaris venen carregats d’un discurs d’odi. Per lluitar contra aquests atacs, com són el correu brossa o les opinions que sobrepassen un cert límit, la Universitat Tècnica de Darmstadt (Alemanya) ha creat un projecte d’investigació que lluita contra aquests fenomens.

En una entrevista concedida a WAN-IFRA, el professor d’informàtica de la UT de Darmstadt, Nicolai Erbs, ha explicat el rerefons d’aquesta tecnologia que permet classificar els comentaris dels lectors. Erbs ha explicat que aquesta tasca s’ha tornat més àrdua a causa del fenomen de les notícies falses sumada als comentaris que segueixen el discurs de l’odi.

El projecte desenvolupa algoritmes que són d’interès per a la gestió de comentaris de lectors. El primer pas es centra en la compressió de l’idioma utilitzat ja que cada llengua requereix el seu propi. En segon lloc, després d’un filtre previ que els lectors han hagut de respondre abans de publicar el seu comentari, es fa una comparació entre les paraules de l’article i l’escrit pel lector verificant les relacions semàntiques. Les construccions gramaticals també queden dins d’aquest procés, així com paraules relacionades.

Com identificar els spams?. Tal com explica el professor Erbs, els spams clàssics són senzills de reconèixer ja que contenen enllaços o paraules clau específiques. L’algoritme que han creat a la UT de Darmstadt reconeix errors gramaticals, cosa que acostuma a contenir els spams; a més de construccions gramaticals pobres o un ús excessiu de exclamacion .

Per lluitar contra els spams i els comentaris carregats d’odi, han elaborat una llista de paraules basades en comentaris realitzats fins a la data. Quan un és detectat, automàticament s’elimina del tauler de comentaris.

Per Àmbit d’Estratègia i Comunicació / El Butlletí de l’AMIC

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...

Un tribunal australià manté que els mitjans locals són responsables dels comentaris que s’aboquen a les seves pàgines de Facebook

05/06/2020

05/06/2020

Com diem aquí, quan vegis la barba del teu veí pelar, posa la teva a remullar. Els editors d’Austràlia s’enfronten...

Els bars poden oferir la premsa als clients

29/05/2020

29/05/2020

Com confirma la Delegació de Salut i Famílies del govern andalús, els bars poden seguir oferint sense problemes als seus...

Presentat al Parlament de Catalunya el manifest per la qualitat de la democràcia

29/11/2013

29/11/2013

Aquest és un Manifest públic que recull la voluntat per trobar espais de concert imprescindibles entre polítics i societat civil,...

Els mitjans tradicionals, els grans damnificats per la pandèmia

01/06/2020

01/06/2020

Segons un recent estudi de l’Associació Alemanya d’Anunciants (OWM), que recull Marketing Directo, el 60% de les empreses diu que...

L’Observatori Europeu contra la desinformació en línia, en marxa

05/06/2020

05/06/2020

Ja està en marxa la iniciativa més ambiciosa de la Comissió Europea per fer front a la desinformació. L’Observatori Europeu...

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

Mitjans independents demanen al Govern d’Espanya que protegeixi la pluralitat i la qualitat informativa

22/05/2020

22/05/2020

Aquest és el comunicat íntegre que, de moment, subscriuen 16 mitjans independents: Davant les notícies que afirmen que el Govern...

La premsa de proximitat: un milió i quart de lectors. Tot un caramel publicitari

27/05/2020

27/05/2020

A finals d’any es van saber les dades d’audiència dels mitjans impresos associats a l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació...