25/09/2022 El bloc de tendències sobre mitjans de proximitat

L’assemblea de l’ACPG debatrà el seu canvi de nom: AMIC

En la seva XVII Assemblea, l’Associació Catalana de Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals presentarà dues propostes importants per a debatre i encarar el futur de l’associació. La primera proposta és el seu canvi de nom. Des del seu inici, l’ACPG ha evolucionat amb el sector, les noves tecnologies i les demandes dels editors.

Va néixer l’any 1997 com a associació només de premsa gratuïta auditada, uns anys després es va obrir al conjunt de la premsa gratuïta de Catalunya, Balears, Andorra i el País Valencià. I des de l’any 2007 és també l’associació de mitjans digitals del nostre país. De fet, actualment l’associació està formada pràcticament pel mateix nombre d’associats de premsa gratuïta que de mitjans digitals. A més a més, alguns dels editors associats evolucionen progressivament els seus mitjans cap a noves modalitats adaptades a les noves plataformes de comunicació: mitjans digitals que es plantegen obrir una versió premium, televisió digital, etc, sense deixar de parlar dels nous formats de mitjans d’informació que aviat apareixeran en modalitat tauleta, smartphone…, uns canvis tecnològics als que l’associació s’hi vol adaptar i acompanyar als associats.

És per adaptar-se al futur, que la proposta de nou nom de l’associació: “AMIC – Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació” es debatrà a l’assemblea que es desenvoluparà el proper divendres, 16 de maig, a Mataró. Des de l’associació expliquen que AMIC és un concepte més plural i ampli que defineix millor els mitjans que editen i editaran en els propers anys, a més a més el nom té un so agradable, positiu i fàcilment recordable. I perquè, en definitiva, AMIC serà una eina que els permetrà representar millor als empresaris editors de l’associació i els seus productes actuals i els nous que vindran.

Una segona iniciativa, que es presentarà també a l’assemblea, és la proposta d’Estatuts i Acta Fundacional de la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals en Català. Aquesta nova entitat vol agrupar tota la premsa, revistes i mitjans digitals en llengua catalana, amb la voluntat de potenciar la col·laboració i la generació de sinèrgies entre les associacions i els seus editors.

En conjunt, un divendres d’assemblea general important per als editors associats a l’ACPG.

About the author

Estanis Benvinguts al bloc d'Estanis Alcover sobre comunicació, premsa i món editorial, publicitat, màrqueting i publicitat. Google

Related Posts

Els professionals de la comunicació de les empreses cobren més que els periodistes dels mitjans

05/09/2014

05/09/2014

  Segons el segon Informe Wellcomm  de salaris de la comunicació 2013, els treballadors dels departaments de comunicació de les...

La lenta, però inexorable agonia del paper

03/10/2014

03/10/2014

    Aquesta gràfica animada, elaborada per The Economist, amb dades de ZenithOptimedia, il·lustra ben a les clares l’evolució de la...